دسته‌ها
ازدواج

مشکلات اختلاف سنی زیاد در ازدواج و مسائل زناشویی

مشکلات اختلاف سنی زیاد در ازدواج و مسائل زناشویی

اختلاف سنی بالا در ازدواج

تفاوت سنی بالا در ازدواج

مشکلات اختلاف سنی بالا

میخواستم یک مساله ای رو بگم که به راهنمایی دوستان خیلی نیاز دارم . من دختری ۱۹ ساله هستم که

در یک رشته ی مهندسی عالی ، مشغول به تحصیل هستم . دو هفته است که یک آقا پسری به خواستگاری من اومدن .

ایشون امتیازهای زیادی داره . درآمد خوبی داره . پدرشون از نظر مادی در سطح خیلی خوبی هستن .

خونه هم داره . از نظر اخلاقی هم یک پسر متدین و روشن فکر هستن . در رفتارشونم خیلی آروم هستن . وقتی برای جلسه سوم اومدن

خواستگاری ایشون مادربزرگ و خالشون رو هم آورده بودن . که وقتی باهشون صحبت کردیم . مشخص شد خانواده ی بااصالتی هستن .

ولی مشکل من اینه که ایشون ۱۰ سال از من بزرگترن . من اولش که زنگ زدن گفتم نه .

ولی وقتی باهشون صحبت کردم دیدم اخلاق و رفتارش جز ایده آل های منه . بخاطر همین این ۱۰ سال زیاد واسم مهم نشد .

ولی پدرم یکم روی سنشون شک دارن . از طرفی خواهرم میگه صبر کن . تو میتونی خواستگار های بهتر از این داشته باشی .

ولی به نظر خودم امتیازهای زیادی داره که ممکن در آینده کسی با این شرایط نباشه . من تو سایت های مختلف خوندم

که اختلاف سنی ۱۰ سال از نظر جنسی میتونه مشکل ساز باشه .

نمیدونم اصلا باید چی کار کنم . آخه اطرافیانم میگن مساله ی جنسی به سن ربطی نداره .

من میخواستم از شما دوستان بپرسم که واقعا چی کار کنم ؟؟ مساله ی دیگه ای که

هست اینه که حرف مردم یکم واسم مهمه . بخاطر همین دو دل شدم .
با تشکر از دوستان

نظرات (۸۴) – نمایش (۱۰۰۸۲) – بخش نوشتن نظر 

دخترر تنها

رتبه‌دهی

  • جمعه ۲۹ خرداد ۹۴
  • ۲۳:۱۳
از نظر جنسی مشکل ساز باشه یعنی چی الان؟؟یعنی مثل شما گرم نباشن و سرد شده باشند.نه عزیزم
چه ربطی داره.ده سال از شما بزرگتر هستند یعنی الان ۲۹ ساله هستند.پسرها هم معمولا توی همین سنین ازدواج میکنند
دیگه.فکر نمیکنم مشکلی باشه وفتی همه شرایطش خوبه میتونی این مشکلتو یه جوری با کسی در میون بذاری تا ازشون بپرسن .

 

عزب اوقلی

رتبه‌دهی

  • جمعه ۲۹ خرداد ۹۴
  • ۲۳:۳۲
اختلاف سنی ۱۰ سال شاید تاثیر گذار نباشه ولی سن شما شاید یه کم پایینه. ولی اگر شما پخته تر عمل کنی و سعی کنی عاقلانه رفتار کنی و فقط چشمت دنبال پول پسره نباشه مشکلی پیش نمیاد.

 

هشدار یک پسر دهه شصتی به همه(به خصوص پسرها!)

رتبه‌دهی (۳ رأی)

  • جمعه ۲۹ خرداد ۹۴
  • ۲۳:۵۰

به نظر من شما وقت دارید.

اون آقا باید دنبال دختران دهه شصتی باشه ولی وقتی میاد از دختران خیلی کوچکتر انتخاب می کنه

دختران الان بی شوهر می مانند عوضش چند سال دیگه پسرهای هم سن و سال شما بدون زن!!!

چون خانم های هم سن شما با پسرهای این قدر بزرگتر ازدواج می کنند!

طبق آمار دقیق در ۶ سال آینده پسرهای آماده به ازدواج از دخترها خیلی بیشترند و کمبود دختر براشون هست.

دلیلش هم این است که پسرهای الان به جای ازدواج با محدوده سنی خودشون و به جای همسن گزینی دختران کوچکتر می گیرند

که در آینده هرم سنی به هم می خورد و پسر هم سن شما که فعلا کار ندارد و نمی تواند خواستگاری کند بعدا که در سن ازدواج قرار گرفت دختر هم سنش قبلا با پسر بزرگتر ازدواج کرده!

در صورتی که تعداد متولدین دختر و پسر در هر سال برابر است اما چون متولیدین هر سال با همان سال

یا محدوده همان سال ازدواج نمی کنند این می شود که هرم سنی به هم می خورد.الان دختران مشکل ازدواج دارند!

(و پسران با وضع اقتصادی خوب می رن دختر کم سن اختیار می کنند!) چند سال دیگر پسران!

(چون پسران قبلی دختران محدوده آنان را به عقد خود در آورده اند!)

این هم لینک معتبر:

:تا ۶ سال آینده تعداد پسران مجرد بیشتر از دختران می شود http://www.khabaronline.ir/detail/215270/society/urban

به نظر من ریسک نکنید.چند سال دیگه پسرهای مجرد تعدادشون خیلی زیاده و بعدا می تونید انتخاب بهتری داشته باشید.

اگر هم سن گزینی در بین جوانان رایج شود هیچ کمبودی بین دختران و پسران نخواهد بود اما حالا……….!!!!

 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۲۹ خرداد ۹۴
  • ۲۳:۵۱
سوال خوبیه.امیدوارم فقط دوستان جو رو متشنج نکنند و با آرامش و خیرخواهانه راهنمایی کنند.
دوستان لطفا از تجربیاتشون بفرمایند و از زوجهایی که در اطرافشون هستند و اختلاف سنی زیادی دارند.

فقط در مورد اینکه فرمودید نظر مردم براتون مهمه ، باید بگم تنها چیزی که تو انتخاب همسر اهمیتی نداره نظر مردمه.
مردم فوقش دو روز شما رو سوژه میکنن و بعد با یه اتفاق جدید سوژشون تغییر میکنه.
این شمایید که باید یه عمر زندگی کنید.در نتیجه حرف مردم هییییچ ارزشی نداره.مهم انتخاب درسته…
خوشبخت باشید.

 

فرهاد

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۰۰:۰۳
ببین خانم عزیز  بدون یه پسر ۲۸ ۲۹ ساله دیگه جونیشو کرده و پخته شده برای ازدواج و در کل سن مناسبیه
برای ازدواج یه پسر اگه شما خودت هم دختر پخته ای هستی قبول کن در مورد نیاز جنسی هم یه مرد تا ۸۰ سالگی  این نیاز و داره کم میشه ولی از بین نمیره

 

پرتو خورشیدی*متاهل*

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۰۰:۱۲
ظاهرشونم اینو نشون میده؟(بابت حرف مردم میگم)

مشاوره باید برین شما یکمی شناخت رو ادامه بده ببین همچنان نظرت مثبته یا نه؟
اگر همه چی همچنان خوب بود دیگه به این چیزا فک نکن

 

مهرناز

رتبه‌دهی (۴ رأی)

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۰۰:۴۷
اختلاف سنی تون خیلی هم خوبه مامان بابام ۱۵ سال اختلاف سنی دارن پدرم۶۵ سالشونه مادرم ۵۰ تاحالام هیچ مشکلی نداشتن

 ماشاالله بابامو ببینی میزنه هم سن مامانم باشه مامانم هم جوان تر نشون میدن
والا روابطشونم خیلی گرمو صمیمی ببخشید این طور می گم ولی ما ۷ تا بچه ایم فک نکنم مشکل جنسی
داشته باشن از بین بچه ها فقط من موندم انقد خوش میگذره من یه سال از شما کوچیک ترم هر هفته
با بابام بیرونم، هر روزم با مامانم قله های جدیدی رو در درست کردن غذا های من در آوردی فتح میکنیم 🙂
خودم دوست دارم تفاوت سنیم با همسرم ۱۰، ۱۲ سال باشه اصلشم همینه..

 

به سوال کننده

رتبه‌دهی (۱ رأی)

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۰۰:۵۸
بیشتر به فکر این باشین که ایا میتونین همدیگه رو درک کنین و همراه خوبی برای هم باشین تا رابطه جنسی!

 

یه نظر حلاله

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۰۱:۰۳
ازدواج فرمول خاصى نداره که بشه گفت طبق این فرمول این ازدواج درسته یا نه مهم دو طرف هستن
که چقدر از همه نظر با هم اشتراک دارن همدیگرو درک میکنن و دوست دارن وقتى بر اساس اشتراکات
علاقه ایجاد شد دیگه قیافه و قد و سن و بقیه چیزاى ظاهرى اهمیت خودش رو از دست میده

 

نیلوفر ابی

رتبه‌دهی (۱ رأی)

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۰۱:۲۲
ببخشید دوست عزیز. از نظر بنده پسری که به خواستگاری دختری ۱۰ سال کوچکتر بره.هنوز پختگی و رشد عقلی نداره
شما هم صدتا اختلاف از روحیات.سلیقه ها مدنظر نگرفتین.فقط مادیات براتون مهمه؟!
شما تو سن شیطنت و بازیگوشی هستین.اما اون اقا دنبال ارامش تو خونه هست.
اول چند جلسه صحبت کنید.ببینید شما زبون همدیگرو می فهمید؟!
مثل خیلی دیگه از دوستانتون نمیاید شکایت کنید که علاقه دارین غروبها برین قدم بزنید.اما اقا خسته هست.حوصله نداره.و…….
تنها اختلاف شما مسایل جنسی نیست.زیاده. حرف پدرتون گوش کنید. پدرتون بهتر از شما هم جنسهاشو می شناسه

 

امیر – متاهل

رتبه‌دهی (۱ رأی)

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۰۱:۲۴
بسم الله

بالاخره کسی که تو این سن و ساله طبیعیه که میلش مثل یه جوون ۲۲ ساله نباشه
اما ممکنه برعکس هم باشه!

 

سماء

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۰۱:۳۸
انگار این پست و من خودم نوشتم ، با این تفاوت که ۴ سال از این خانم بزرگترم و واقعا از خواستگارم خوشم اومده و
جواب مثبت میخوام بدم ، تنها دغدغه ای که دارم یکی همین مسئله ی جنسی که مشاور گفت مردا هیچ وقت
مشکلی توی این زمینه ندارن خانم ها هستن که زودتر سرد میشن و دوم اطرافیانم هستن ، که هنوز شک دارم
تفاوت سنی واقعیمون که ۱۰ ساله رو بهش بگم یا دو سه سال کمتر بگم ؟ یا اینکه بیشتر روی خودم کار کنم تا نظر مردم واسم مهم نباشه

 

والابه خدا

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۰۲:۰۵

سلام اقای نجفی ببخشید شوما با این عباس اقا قرارداد دارین  هر جا ما میرین یه چی گفته

یا ادم خیلی وقتداریه که زیادی با این وبلاگ حال میکنه  یا چی بگم دیگه والا …در کل از سایتتون ممنونم

من دو چیز میگم

اول جواب ایشونو بدم اینکه  خانوم مشکلی که نداره من عموم با همین اختلاف سنی ازدواج کرد خیلی هم

خوشبخته البته اگه خواستگار دیگه ای ندارین

 

یه سوال از اقای نجفی دارم ببخشید لطفا  بچاپید سوالمو اقای نجفی

من امسال واسم خیلی مهمه وبلاگتون خیلی جذابه من باید چیکار کنم تا  این وبلاگتونو فراموش کن خیلی

وقتم میره البته هدر نمیره ممنون میشم سوالمو خودتون جواب بدین البته نه جواب هایی که دو کلمه ای باشه

مثلا ( بااااااااید توجه خودتاااان را کاهش دهید) یا امثال اینا میفهمین که ………

ببخشید از عباس اگه شوخی کردم باهاش

حتما بذارینا اقای نجفی منتظرما

در ضمن دعا کنین به برکت این ماه تو کنکور ۹۵  طهرون قبول بشم همه دعا کننا

در ضمن ببخشید من یکمی بانمکم       اگه زیاد شد ببخشید اقای نجفی جاییش که جیز نیست به خاطر من به عنوان بیننده سایت

سلام
قبلا بحث شده

 

🙂

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۰۳:۰۲
من مامان و بابام دقیقا با هم ده سال اختلاف سنی دارن و اعتراف میکنم واقعا خوشبخت هستند…
خوب بشناسیدش اگر دیدید براتون فرد مناسبی هست جواب + بدید البته رضایت خانوادتون هم خیلی مهم هست

 

هانی

رتبه‌دهی (۱ رأی)

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۰۴:۰۰
۱۰ سال خیلی زیاده….ولی اگه خیلی مناسبه بیشتر بهش فک کن ….یه دختر همیشه خواستگار خوب نداره …
منم قبلا مورد خوب زیاد داشتم ولی قصد ازدواج نداشتم ردشون کردم ….الان قصدشو دارم مورد خوب پیدا نمیشه …اگه مورد مناسبیه از دستش نده …

 

من لیلی یک مجنونم

رتبه‌دهی (۱ رأی)

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۰۵:۲۲
سلام

ده سال تفاوت سنی خیلی زیاده به نظر من!
شما ۱۹ ایشون ۲۹
خب تا به این سن ب ظاهر خیلی به هم میاین و میتونین جفت خوبی باشین.
اما ده بیست سال دیگه چی ؟
شما ۲۹ و همسرتون ۳۹ سال!
بیست سی سال دیگه چی ؟  🙂
شما ۳۹ و همسرتون ۴۹ سال
خب توی سن سی سالگی شما یه خانم جوان و جا افتاده ب حساب میاین 
در صورتی که همسر شما زمانی که پا به چهل سال بزارن یه اقای میان سال
اگه میتونید با این موضوع کنار بیاید بسم الله!
کنار اومدن با این موضوع فقط و فقط بستگی به حسنایی هست ک تو اخلاق هر دوطرفتون هست
فقط به علایقتون
فقط ب هدفتون از ازدواج
فقط به معیارهاتون
و . . . بستگی داره.
اگه به توافق رسیدین مشکلی نیست.
اگه فک میکنی نمیتونی سال دیگه نامزد یه پسر ۳۰ ساله باشی پس بفکرش نباش.
همه چی ب علایقت بستگی داره.
مردا تا سن دارن از نظر جنسی همیشه اماده ان و اما شما
یه زن به سن سی سالگی به بالا ک میرسه
رفته رفته از میل جنسیش کاسته میشه
و برعکس شوهرش ، شاید نه به اندازه گذشته و جوانیش ، میل جنسی داشته باشه
اما دست کمی هم از دوران جوانیش نداره!
خب اینجوری شاید به مشکل بخورین
چون همسرتون میخاد و در خوش بینانه ترین حالت شما شاید فقط ماهی یکبار بتونین پاسخ گو باشید.(البته این یه مثال بود واسه درک مسئله)
مورد بالایی ک گفتم در بدترین حالته
و اما اگه بخام خیلی خوش بینانه بگم و البته ک نظر اصلیم هست اینکه: ده سال توی رابطه جنسی زیاد به چشم نمیاد ،
نگران نباش از طرفی وقتی اون اقا اومده خاستگاری شما مطمئن باش به این موضوع هم فکر کرده و با توجه
به ویژگی هایی ک داشته یه دختر ۱۹ ساله رو واسه ازدواج انتخاب کرده.پس بدون فقط تو نیستی ک ب این موضوع فکر میکنی.یه عقل دیگه هم بهش فکر کرده و فهمیده مشکلی نیست!پس به خاستگارت اعتماد کن.
یچیزم بهت بگم
واسه ازدواج به این مسائل زیاد توجه نکن
اینقدر بزرگش نکن
وای وای اگه من با این اقای ۲۹ ساله ازدواج کنم بعدها مشکلات جنسی واسمون ب وجود میاد
وای اگه نتونسنتم نیازشو براورده کنم و کلی وای وای دیگه
ببین دوست عزیز تو زندگی چیزایی با ارزش دیگه هم غیر از رابطه جنسی هست
کسی که همسرش و زندگیش واسش با ارزش باشه 
حاضره واسه خوشحالی همسرش هر کاری بکنه 
حتی اگه روزی رسید و حوصله ی رابطه جنسی نداشت
بخاطر خوشحالی و رضایت همسرش قبول میکنه
این مسئله خیلی پیچیدس
باید عشق باشه تا بتونید درکش کنید
اگه عشق باشه نه که توی زندگی رابطه جنسی نداشته باشین
ولی میشه بدون رابطه جنسی هم زندگی کرد.(شاید سخت باشه درک کردنش)
اگه الان عاشقش نیستید نگران نباشید
بعدها در زندگی عاشقش میشید
همین که ب دلتون نشسته و بنظرتون پسر خوبیه
جرقه ی یه عشقه
اگه براش بیشتر شدن علاقتون وقت بزارین
باعث میشه هم خودتون عاشقش بشین و هم ایشون همین حسو نسبت ب شما داشته باشن.
این باعث میشه خیلی از مشکلاتتون ب چشم نیاد
حتی تفاوت سنی که دارین.
حرف مردم توی این مسائل براتون مهم نباشه.
این زندگی خودتونه ، نه زندگی مردم!
مردم هر چیزی میتونن بگن هر عیبی میتونن بزارن و هر حسنی هم میتونن بگن.
چیزی ک مهمه فقط رضایت و ناراضایتی های عقلانی شماست.
اگه فکر میکنید میتونید با این اقا البته در کنار ویژگی های خوبی ک داشتن ،خوشبخت بشین
پس بهشون جواب مثبت بدید.
در ضمن موقعیتایی که از نظر خودتون خوب هستن رو ب امید موقعیت های بهتر در اینده رد نکنین.
اگه مثلا بگین خب اگه تو سن مثلا هجده سالگی واسه من مهندس اومده پس در اینده امکان اومدن یه جراح مغز هم هست!
حاضرم قسم بخورم ک خیلیا اینجوری فکر میکنن.
اگه یه خاستگار خوب داشتین
اگه با ایمان بود
خوش اخلاق بود
عاقل بود
اهل کار و زندگی بود
خب پس دیگه چ دلیلی داره ک قبول نکنید ؟
البته دلایلی غیر از علاقه
اما بنظرم همین ویژگی های خوب هستن ک علاقه رو ب وجود میارن
ینی اگه طرف ادم خوش اخلاقی بود باعث میشه منه دختر بهش علاقه مند بشم.
و اینکه من خیلیا رو دیدم به امید خاستگارای بهتر ، خاستگارای فعلیشون رو رد میکردن
و بعدها در سن های بالا حسرت گذشته رو خوردن!
و برعکس دیدم ازدواجای موفق تری هم داشتن.
پس شما عاقلانه تر فکر کنید
این مثل ریسک میمونه
یا برد با شماست یا باخت
خود دانی!
اگه فکر میکنی ادم خوش شانسی هستی پس فعلا دس نگهدارو ب ازدواج فکر نکن تا آینده…
اما اگه فک میکنی شانس نداری و در عین حال دوس داری این ریسکو کنی و منتظر بمونی ،پس من بهت پیشنهاد میکنم همین امروز برو بازار و یه کوزه به اندازه ی قد و قوارت بگیر که چند سال دیگه لازمت میشه… 🙂
 
نکته۱ : اگه فکر میکنی ادم درستکاریه و کنارش خوشبخت میشی پس قبول کن.
نکته۲:حرف مردم برات مهم نباشه.به هیچ وجه
نکته۳:موقعیت های خوب الانتو بخاطر موقعیت های خوب در اینده رد نکن.

 

دخی

رتبه‌دهی (۱ رأی)

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۰۸:۳۳

به یک پسر دهه شصتی:

من یک دختر متولد اواخر دهه ۶۰ام اکثر موردهای ازدواجم هم اختلاف سنی زیادی داشتند

مثل حرف شما و با توجه به هرم سنی جامعه و اینکه دختران سن بالاتر از من هستند که برای این پسرها مناسب تر باشند

هیچ کدوم از این موردها رو قبول نکردم، ولی می دونید نتیجه اش چی شد؟ الان هنوزم هیچ کدوم از این پسرها ازدواج نکردند!

به سوال کننده:

اگر فقط نگران مسایل ج هستی و می بینی شخصیتش، سطح هیجان و احساسش مثل شماست احتمالاً در این زمینه مشکلی نخواهید داشت

برای آقایون زیاد این مورد به مرور زمان تغییر نمی کنه و بستگی به ذاتشون داره

سن ایشون مناسبه و اگر خود شما هم آمادگی ازدواج داری چرا ازدواجت رو به تاخیر بندازی؟!

حداقلش اینکه الکی جواب رد نده، دوران آشنایی رو بیشتر ادامه بده

 

 

مهفام متاهل

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۰۹:۰۶
اگه میخوای جواب مثبت بدی خودتو برای انواع و اقسام نظرات مردم آماده کن چون نظرات متفاوته یکی میگه کارخوبی کردی پسره
دیگه پختس؛ یکی دیگه میگه اووووووو ده سااااال!!! خیلیه چراا قبول کردی و هزاران نظر دیگه؛ دیگران که نمیدونن تو دنبال چه معیارایی بودی نظر خودشونو میگن؛ ایده آل تا هفت سال اختلاف سنیه ولی من ترجیح دادم بقیه ایده آلای مهم تر رو فدای اختلاف سنی نکنم؛
منم همین اختلاف سنیو باشوهرم دارم.  ازلحاظ جنسی آقایون همیشه میل جنسی دارن بسته به سرد یاگرم بودنشون باهم فرق دارن البته از بلوغ تا ۲۴-۲۵ سالگی تقریبا اوجشه؛ به نظرمن مطابقت طبع جنسی تون مهمه فقط ؛  اگه طبعش گرم باشه ازیه شخص ۲۲ساله باطبع سرد میلش بیشتره! نمیشه از رو سن قضاوت کرد

ان شاءالله بهترین تصمیمو بگیری

 

شفق

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۰۹:۰۶
۱۰ سال زیاده!

اما از نظر جنسی نمیدونم بهتره با یک مشاور مسائل جنسی مشورت کنید.

 

کابوی تنها

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۰۹:۲۶
اختلاف سنی خوب بین ۳تا۵سال هست
بیشتر از اون به نظر من جالب نیست

قرار ما بر این بود که دختر و پسر مکمل هم باشند بالاخره قرار یک تاثیراتی هم دختر روی زندگی پسر بذاره که وقتی اختلاف سنی زیاد باش خوب نیست
اختلاف سنی زیاد مثل این می مونه که رابطه خواهر و برادری باش و برادر بزرگتر همیشه

این به عنوان یک خواهر ببینه که کوچکتر و باید امر و نهی اش کند

دختر زیر بیست بچه هست و هنوز شخصیتش شکل نگرفته
من بعد از دیدن برنامه ماه عسل شب اول دیگه به یقین رسیدم که بچه خوب نیست
بالاخره زندگی که همش رابطه جنسی نیست
و تجربه ثابت کرده که موفقیت در رابطه جنسی ربطی به کوچکتر بودن دختر ندارد

همانطور که همسن و سال خوب نیست دختر با فاصله زیاد هم خوب نیست

جسارت نمی کنم ولس واقعا زندگی با یک دختربچه اصلا جالب نیست
نمونش هم فیلم ماه عسل
البته هستند دخترایی که نسبت به سنشون پخته باشند اما استثنا هستن

یک ایرادی که دختران کوچکتر این هست که الان ذوق و شوق دارند بعد که یک مدت گذشت و وارد واقعیت های زندگی شدند رفتارشون تغییر کند

به هرحال دهه شصتی فارغ از دلسوزی برای دختران دهه شصتی ها به این نکات توجه کنید

 

بوی یاس

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۱۰:۰۶
سلام.
به به خانم نیلوفر ابی .خوب هستین؟ خیلی وقته ازتون خبری نبود.
خانم سوال کننده هرچقدر اون اقا پخته باشه به نظر میاد شما هنوز…. اخه نگاه کنین به نوشته هاتون از نظر مالی خودش خوبه باباش هم خوبه اولین چیزی که نوشتین اینا هست بعد متدین روشنفکر دیگه چه صیغه ایه؟ شما ماشالله تو سه جلسه فهمیدین اخلاقش خوبه؟
حالا نمیدونم چه سوالایی پرسیدین که به این نتیجه رسیدین .بهتره یکم بیشتر فکر کنین اولا تو معیاراتون و بیشتر شناخت پیدا کنین با سوال پیچ کردناتون .

 

رضا

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۱۰:۰۸
به پسر ده ۶۰ وقتی شرایط ازدواج نباشه بیشتر یا کمتر بودن پسرها از دخترها مهم نیست واقعا اگر شرایط ازدواج الان در جامعه ما خوب بود آیا این همه پسر و دختر مجرد داشتیم تازه به نظر من نسل دهه ۷۰ بسیار و باز هم بسیار وضعش از دهه ۶۰ خرابتر است مثلا از نظر شغلی اکثر مشاغل دولتی رو دیگه دهه ۶۰ به اشغال خود درآوردند و دیگه چیزی به هفتادی ها نمیرسه

 

دوست به مهرنلز

رتبه‌دهی (۱ رأی)

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۱۰:۳۶
دوست عزیز لطفا از دادن مشلوره های غیر منطقی پرهیز کنید میدونی چرا اون موقع مشکلی بوجود نمیومد؟چون پیشرفت علم و تکنولوژی با سرعت لاک پشتی بود الان اختلاف سنی ده سال خیلی زیاده روحیات دوتا ادم باهم فرق داره خانم عزیز فک این باش پس فردا تو زندگیت نمیتوتی تصمیم بگیری تو تازه به شیطنت میوفتی ولی اون خسته است دلش فقط ارامش میخواد لطفا الان رو نگاه نکن ده سال دیگه رو ببین . الان شاید در ظاهر مشکلی نداشته باشین ولی بعدا هر حرکتی کنی میذاره رو سن پایینت.

 

به پسرای دهه شصتی

رتبه‌دهی (۱ رأی)

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۱۰:۴۲
بفرمایید شمایی که میرین ده سال کوچکتر از خودتون انتخاب میکنین پسرای دهه هفتادی از دخترای دهه شصتی خواستگاری میکنن بعد بگین شماها ستخگیرین نه عزیزان پسرای دهه شصتی منطقی رفتار نمیکنن اگر اونهام هم سن گزینی بکنن پس فردا خیانت و این مسائل رو نداریم . الان پسره میره ده سال از خودش کوچکتر میگیره ده سال بعد دختره یادش میافته ای بابا این پسره چقدر پیره شوق و ذوق نداره .اون موقع که ما نوزده سالمون بود پسر دهه شصتی هم تقریبا هم سن بود نه کار داشت نه تحصیلات پس برتی ازدواج اقدام نمیکرد حالا که کار داره و تحصیلات میره دنبتل دهه هفتادی ده سال از خودش کوچکتر پس اقایون مقصر شمایین نه ما.

 

سماء

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۱۰:۴۷
خانم لیلی یک مجنون و خانم مهفام ، مرسی از نظرتون

 

……

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۱۲:۱۳
من موندم یه پسر ۲۹ساله چه جوری یه ۱۹ ساله انتخاب میکنه … برادرای گرام زن میخواید بگیرید بچه داری که نمی خواید بکنید ….البته قصد توهین ندارم من از اون اقا تعجب میکنم ….. شاید تو ظاهر مشکل نباشه ولی بعدا مشکل ساز میشه …..فک کنید یه عالمه کار هست که شما میخوای انجام بدی ولی در نگاه اون اقا ممکنه بچه گانه و مسخره بیاد و بلعکسش …مثلا رفتارهایی که اون اقا داره حس بدی در شما ایجاد میکنه به اصطلاح داری با بابا بزرگت زندگی پیکنی ….احتمالا اگه بخوای زندگیتو حفظ کنی باید از خودت بگذری …از جونیت بگزری و خودتو هل بدی چن سال جلوتر ….احتمالا باعث میشه افسرده بشی و لذتی از زندگیت نبری …. زندگی که فقط مساعل جنسی نیست ..تو جامعه دیدیم که یه دختر جوون با یکی همسن بابتش ازدواج میکنه و از اون نظر مشکلی ندارن ….. بهتره خوب فکراتو بکنی …اگه مورد خوبیه بهش فک کن ولی همه جوانبو در نظر بگیر که پشیمون نشی قابل توجه بعصی ها که میگن پدر مادرامون ۱۰-۱۵سال اختلاف دارن راهنمایی درستی نیست ….انتظارات ادما متفاوته چون یه مورد تونسته موفق باشه دلیل نمیشه همیشه اینجور بشه در این موارد میشه گفت مشت نمونه ی خروار نیست …… توقعات یه دختر در این دوره با مادرای ما خیلی متفاوته ….

 

هانی

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۱۲:۲۱
با کابوی تنها ،نیلوفر ابی و هشدار پسر دهه شصتی موافقم … البته انتخاب با خود شماست ،

 

….

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۱۲:۳۱
چه میکنه این دهه!
این دهه رکورد اختلاف سنی رو تو ازدواج زده ۱۰-۱۲-۱۴-۱۶!
نمیدونم از کجا الگو میگیرن که همشون یهو رو اروردن به اختلاف سنی ۱۰ سال به بالا ولی زندگی بچه بازی نیست رمان نیست این اختلاف فرهتگی شدیدی که بین این دو دهه به وجود اومده در اینده به مشکل برمیخورن شاید یکی دو سال اول زندگی خوش باشن ولی از چند سال به بعد این اختلافه خودش رو نشون میده.
از طرف دیگه اینا چه بخوان چه نخوان حق الناس میفته گردنشون چون دارن شدیدا توازن ازدواج رو به هم میزنن و یه عده رو از حق ازدواج محروم میکنن.

 

….

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۱۲:۳۲
چه میکنه این دهه!
این دهه رکورد اختلاف سنی رو تو ازدواج زده ۱۰-۱۲-۱۴-۱۶!
نمیدونم از کجا الگو میگیرن که همشون یهو رو اروردن به اختلاف سنی ۱۰ سال به بالا ولی زندگی بچه بازی نیست رمان نیست این اختلاف فرهتگی شدیدی که بین این دو دهه به وجود اومده در اینده به مشکل برمیخورن شاید یکی دو سال اول زندگی خوش باشن ولی از چند سال به بعد این اختلافه خودش رو نشون میده.
از طرف دیگه اینا چه بخوان چه نخوان حق الناس میفته گردنشون چون دارن شدیدا توازن ازدواج رو به هم میزنن و یه عده رو از حق ازدواج محروم میکنن.

 

.

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۱۲:۴۹
شما تا وضع مالی پدرشون هم فکر کردین خودش وضع مالیش خوب باشه بس نیست.:D

 

به پسرای دهه شصتی

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۱۳:۵۳
بفرمایید شمایی که میرین ده سال کوچکتر از خودتون انتخاب میکنین پسرای دهه هفتادی از دخترای دهه شصتی خواستگاری میکنن بعد بگین شماها ستخگیرین نه عزیزان پسرای دهه شصتی منطقی رفتار نمیکنن اگر اونهام هم سن گزینی بکنن پس فردا خیانت و این مسائل رو نداریم . الان پسره میره ده سال از خودش کوچکتر میگیره ده سال بعد دختره یادش میافته ای بابا این پسره چقدر پیره شوق و ذوق نداره .اون موقع که ما نوزده سالمون بود پسر دهه شصتی هم تقریبا هم سن بود نه کار داشت نه تحصیلات پس برتی ازدواج اقدام نمیکرد حالا که کار داره و تحصیلات میره دنبتل دهه هفتادی ده سال از خودش کوچکتر پس اقایون مقصر شمایین نه ما.

 

ناز گل

رتبه‌دهی (۱ رأی)

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۱۶:۳۹
به پسرای دهه شصتی

یعنی چی ؟ یعنی برای اینکه دخترای دهه ۶۰ نترشن این خانوم به خواستگارش جواب رد بده؟؟
هر کسی اون موقع که جیک جیک مستونش هست باید فکر زمستونش باشه یه مدت مد شدتو دخترای دهه ۶۰  که مهریه زیاد ،قصد ادامه تحصیل ،شوهر مانع پیشرفته ،حالا دخترای دهه ۶۰ فکر شوهر افتادن؟

 

زن ۲۸

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۱۷:۳۷
سلام .اصلا اختلاف سنی زیاد خب نیست بعدا پشیمون میشی از لحاظ جنسی فک نکنم مشکلی پیش بیاد ولی بعد از چند سال که شوهرت مسن شد و خودت هنوز جوون بودی خیلی حسرتش و میخوری که چرا من با یه جوون زندگی نکردم.اینو کسی بهت میگه که با شوهرم ۱۲ سال اختلاف سنی.

 

خ

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۱۸:۰۶
سلام.اقای نجفی لطفا این نظرو سوال بفرمایید.

یک خاستگار دارم که دو سال کوچکتر از خودم هست.از لحاظ شغلی و تحصیلی از من پایین تر هستن.قدشون هم سه سانت کوتاهتر.ولی از لحاظ خانوادگی بسیار خانواده خوب و محترمی دارند و همین هم دلیل شده که به ایشان فکر کنم.خودش هم پسر خیلی خوبی است .حالا مهم ترین دلایل تردیدم قدشان وسنشان است.از اقایون خواهشمندم پاسخ دهند چرا به خواستگاری  دختری میروند که از لحاظ شرایط ظاهری از خودشان برتره.ایا بعد چند سال  کوچکتر بودن از خانم براشون مهم نمیشه.اختلاف قدی برایشان مهم نیست.خواهشمندم در کمال صداقت پاسخ بدهید.ممنون

 

مهرناز به دوست و …..

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۲۰:۰۸
بله در این مورد که شرایط الان با اون زمان فرق میکنه حق با شماست ولی تو اطرافیان من اختلاف سنی بین زن و شو هر ها ۸ و ۷ و ۱۱ بوده  که واقعا خوشبخت بودن داداشام با زن داداشام اختلافشون ۷ و ۸ سال بوده من از زن داداش بزرگم راجع به این مسئله پرسیدم گفت واقعا سن برام مهم نبود چون اختلاف سنی ۸ برام معقول بود دو تا بچه دارن زندگیشونم خوبه ما از این مشکلات این شکلی که با هم تفاهم نداشته باشن و … ندیدیم  من داداش دو قلو دارم پارسال ازدواج کردن ۲۴سالشون بود عروسامونم یکی ۱۷ یکی ۱۹ ساله  ایشالله که مشکل بر نخوردن هر دوشونم دارن ادامه تحصیل میدن و داداشامم تحصیل کردن من اگه مامان بابامو مثال زدم برای این بود  که من با اینا زندگی کردم میبینم که واقعا مشکلی ندارن اتفاقا بابای من نسبت به سنش خیلی شیطونه مامانم خیلی سرزندس  یه چی بگم زنا چون بار دار میشن و از نظر من پخته تر از مردان زودتر از مردا شکسته میشن چون وقتی تو زندگی  مشکلی پیش بیاد مثلا مشکلات  مالی یا اصلا همین  زن دادن بچه ها بیشتر از نظر فکری زنا رو درگیر میکنه و غصه می خورن مردام همین طورا ولی زنا بیشتر نه که همه این طور باشن نمونش زن عموم خیلی جوون تر از سنشه

خانم سوال کننده شمام مثه آبجی نداشته من تو هر موردی استثنایی هست خیلیا با اختلاف سنی بالا خوشبخت بودن خیلیا هم به مشکل بر خوردن این تصمیم شماست برای زندگی آینده اگه اون آقا هم کف شمان با معیار های شما جور درمیان و پدر و مادرتون هم راضی ان زیاد به اختلاف سنی حساس نشین ایشالله بهترین تصمیم رو بگیری
…. حق الناس؟!!!!!!!!!:O:O:O جالب بود

 

امید

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۲۲:۱۳
ولی واقعا این همه اختلاف سنی خیلی زشته.

 

سوال کننده

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۲۲:۱۴
ممنون از راهنمایی تمام دوستان ….
خیلی ممنون از کسایی که فقط به سوال بنده جواب دادن و پسران دهه ی شصت را محکوم نکردن …
بالاخره معیارهای هرکسی با بقیه شاید خیلی فرق بکنه . به نظرم کسی حق نداره که کسیو محکوم کنه .
در ارتباط با خواستگارم ، ایشون از سنشون دو سه سال از نظر ظاهری کمتر نشون میدن . در جواب دوستم اسما خانوم ،بنظرم خودتون با آقا پسر صحبت کنین و بهشون بگین که میخوام به فامیل دو سه سال کمتر بگم . فقط توصیه میکنم بین خودتون بمونه و سعی کنین پدر و مادر آقا پسر متوجه نشن . شاید از نظرشون بی احترامی باشه .

 

سوال کننده

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۲۲:۲۲
در ارتباط با اینکه شاید ایشون در آینده هر کاری من بکنم رو حساب بچگی من بذارن ، از صحبتاشون متوجه شدم که ایشون اهل سرکوفت کردن و این حرفا نیستند و میگن که آدم منطقی هستن .
در مورد اینکه من تو سنی هستم که دنبال تفریح و شیطنت هستم ، ایشون هم گفتن که من کلا آدمی هستم که خیلی دنبال تفریح هستم .
ولی خب حتما تصمیم داریم چند جلسه بریم مشاوره …

 

ن…

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۲۲:۳۷
بنظر من۱۹سال واسه ی دختر واقعا زوده برای ازدواج…نمیدونم چطور دخترهای۱۸_۱۹ساله به ازدواج فکر میکنن واقعا!من۱۹سالگیم فقط تو فکردرس  ودانشگاه بودم وتازه الان که۲۲سالمه ذهنم رفته به سمت این مسایل تاحدی…شما تازه اول راهید ومسلما خیلی خواستگار خواهیدداشت…بهتره این اختلاف سنی۱۰سال رو جدی بگیرید…من یکی از اقوامم حدود۱۵سال اختلاف سنی دارن وتقریبا تمام نظرهای خانم بنظر اقا ازروی بی تجربگی هست.البته اون خانم موقع ازدواجش۲۶ساله بود وبه این مرحله از بلوغ رسیده بود که بتونه بگذره از این حرفها والبته خانم بسیار بسیار صبوریه…ولی شما باید به خودت نگاه کنی،اگه اون اقا توی مشورت در مسائل زندگی خیلی به حرف شما بها نده(البته احتمالا)ایا حاضرین تحمل کنید؟

 

خ

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۲۳:۱۷
سلام اقای نجفی .چرا سوال من در بخش سوالات نیومده

سلام
همون جا ارسالش کردید ؟
( در همون بخش محل پرسیدن سوال جواب بدید لطفا )

 

نیلوفر ابی

رتبه‌دهی

  • شنبه ۳۰ خرداد ۹۴
  • ۲۳:۴۰
به بوی یاس:
ممنون خانمی.سرم شلوغ بود.
با نظرات پسر دهه شصتی موافقم. توازن جامعه داره بهم می ریزه
از طرفی.با عرض معذرت از برخی دوستان. پسرهایی که دختران کم سن می گیرن. یک سال بعد از ازدواج خانمها نگاه می کنن که مثل دوستانشون نمی تونن تفریح کنن.سر ناسازگاری می زارن. با کوچکترین اختلافی حرف طلاق می زنن.
درصورتی که همسرشون اجازه درس و دانشگاه بدن. تازه اونجا فیلشون یاد هندوستان می افته.
چندین مورد اینجوری دیدم.که میگن ما جوونی نکردیم. حالا دنبال پسرهای دانشگاه هستن. برای تفریح کردن. چون همسرشون سنشون بالاتر هست.اونها درک نمی کنه. مثل اونها تفریح نمی کنه. تیپ جوان پسند نمی زنه و……

 

به نازگل

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳۱ خرداد ۹۴
  • ۰۰:۲۲
باز این دهه هفتادیا اومدن برای ما نسخه پیچیدن!

نه اینکه دهه هفتادیا مهریه به تاریخ تولد نمیزنن.
نه اینکه دهه هفتادیا توقعات انچنانی ندارن این دختر تا وضعیت مالی جد و اباد پسر رو حساب کرده.
نه اینکه دهه هفتادیا به بیشتر از خودشون راضی نیستن.
کدوم توقعات کم؟
دختری که دیپلمش رو هم به زور میگیره و برای اینکه از زیر بار درس فرار میکنه میره ازدواج میکنه مگه با یه سیکله ازدواج میکنه که میگین توقعات کم دارن مگه با یه بیکار ازدواج میکنن که میگین توقعات کم دارن والا من هر چی دختر دهه هفتادی دیدم درست با همونایی ازدواج کردن که کار داشتن خونه داشتن و ماشین داشتن پس از لحاظ مالی کم توقع نبودن اینجا هم با افتخار اعلام میکنن که مهریه به تاریخ تولد میزنن
شماها اگه کم توقع بودین میرفتین با همون پسرای هم سن و سالتون که فعلا بیکارن ولی در حسرت ازدواجن ازدواج میکردین نه اینکه به خاطر شرایط مالی خوب طرف حاضر میشدین با هر اختلاف سنی هم شده ازدواج کنین.
متاسفم برات به خاطر اون کلمه ای که برای دخترای دهه شصتی استفاده کردی روزگار فعلا با شما یار شده که این چنین غرور برتون داشته و تا جایی که میتونین به دخترای دهه شصتی نیش و کنایه میزنین درک موقعیت ندارین امیدوارم یه روزی این نیش و کنایه ها به خودتون برگرده.

 

پسر دهه شصتی به نازگل

رتبه‌دهی (۱ رأی)

  • يكشنبه ۳۱ خرداد ۹۴
  • ۰۰:۳۴

خانم اگر اون لینک را خوب بخونید متوجه می شید که باید هم سن گزینی (یا حداقل اختلاف سن معقول یه سال تا سه سال!) فرهنگسازی بشه! یعنی فرهنگ کشور اینو بفهمه که اینکه یه مرد از زنش خیلی بزرگتر باشه به خودی خود حسن محسوب نمیشه!

بعد هم من برای پسرها در شش سال آینده نگرانم. شما چرا به خودتون می گیرید. الان پسر ۳۰ ساله چون به اشتغال رسیده و شرایطش جوره پا میشه (با ذهنیت اینکه زنم هر چه جوون تر باشه بهتره!) میاد با دختر با سن هم رده ما ازدواج می کنه! بعد ما که سنمون بالا رفت و تازه شرایط ازدواج پیدا کردیم تعداد دختران مجرد برای ما کم می شود.چون اون موقع تو هرم سنی ما یه عده دختر ازدواج کردند با پسرهای قبلی.

در کل نگران پسرهای ۲۳ ۲۴ ساله ام که اون موقع که کار و سربازیشون تمام میشه و سنشون ۳۰ میشه دختر مجرد براشون کم هست.(چون اون موقع علاوه بر اینکه دخترهای کوچکتر از خودشون تعدادشون کمتر است(به خاطر کاهش جمعیت)!!! دخترهای هم سنشون هم با پسرهای قبلی ازدواج کرده اند .

این مساله باید فرهنگسازی بشه که دیگه زمان بابا بزرگامون نیست که هرچی مرد بزرگتر باشه بهتره!

در واقع خانم محترم من به آقایون هشدار دادم که ۶ سال بعد آنها علاوه بر اینکه باید شغل و درامد و… داشته باشند به جز این با کمبود دختر هم مواجه می شوند و خیلی بیشتر از الان مورد سخت گیری قرار می گیرند!!! خیلی خیلی بیشتر از الان! و اون وقته که دخترها ناز می کنند!

الان پسرها می گن دخترها بی شوهرند و خوش به حال ما! ولی بعد از چند سال اگر هم سن گزینی فرهنگسازی نشه هم دخترهای الان آسیب شدید می خورند هم پسرهای اون موقع!

و اون موقع به جای هم سن گزینی متاسفانه باید پیشنهاد ازدواج با اختلاف سن معکوس را داد! یعنی دختر بزرگتر از پسر باشد!!!

اون لینک را با دقت بخونید متوجه می شید! علم آمار و جامعه شناسی اینو می گه!!!

اما در کل هر سال یا سالهای نزدیک به هم متولدین دختر و پسر تقریبا با هم برابر هستند و اگر هم سن گزینی بود قطعا از نظر آماری مشکلی نبود.

این نکته هم توجه کنید که در سنین بالاتر مثلا ۳۰ سال دیگه دختر و پسر به ماکسیمم بلوغ فکری رسیدند و اینکه خانمها زودتر بالغ می شوند و بیشتر می فهمند تاثیری ندارد که روی اختلاف سن تاکید کنیم.ولی چرا در سنین پایین در نظر گرفتن اختلاف سن به خاطر تاخیر بلوغ آقایون ضروریست!!! که در سن بالا خیلی مشهود نیست.دختر ۲۰ ساله و پسر ۲۰ ساله مناسب نیستند(دختر بیشتر از پسر می فهمد) اما دختر ۳۰ ساله و پسر ۳۰ ساله مناسب هستند.

 

نازنین زهرا

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳۱ خرداد ۹۴
  • ۰۰:۳۵
دوست خوبم اگه تو از همین الان به بزرگتر بودن همسرت (۱۰سال) تردید داشته باشی و فکر کنی مطمئن باش این آمادگیو داری که بعدا با کنایه اطرافیانت هم به هم بریزی و این مساله رو مرتب به رخش بکشی یا هر مساله ای که تو رابطتون پیش بیاد به سنش نسبت بدی.
تو الان تو سن جوونی هستی و تو این سن هم علاقه آدم به مسائلیه که براش جذابه و ازش لذت میبره اما تو سن خواستگارت که بیشتر جوونیشو کرده و داره رو به میانسالی پیش میره وجود نداره یا خیلی کمتره.تو این سن افراد بیشتر کار و فیلم، حتی یه گوشه ساکت و آروم خونشونو برای استراحت ترجیح میدن.ازدواج که فقط مسائل جنسی نیست.
یکی از همکارای من ۱۲ سال از خانومش بزرگتره و همیشه از بچه بودن خانمش گله داره.در صورتی که خانومش مقصر نیست.
عزیزم همه چیزو باید در نظر بگیری حتی ممکنه یه وقتایی بشنوی که تو عقلت نمیرسه بچه ای یا حتی نتونی تو لباس خریدن براش نظرتو بگی. اینا شاید جزئی باشن و به چشم نیان اما وقتی زیاد بشن …
در نهایت این خودت هستی که تصمیم میگیری اما حتما حتما پیش یه مشاور خوب برید

 

دهه شصتی

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳۱ خرداد ۹۴
  • ۰۰:۴۳

در مورد میل جنسی هم بنده مطالعه داشتم این طور نیست که دخترها سنشون بالا بره به طور مشهود در مقایسه با آقایون میلشون خیلی کم بشه.

متاسفانه خیلی چیزها برای مردم ما درست جا نیفتاده! فکر می کنند چون قدرت باروری زن تا یک سن مشخصی است پس میل جنسی اش هم تا سن مشخصی است.

شما اگر سخنرانی کلید زن را گوش دهید متوجه می شوید که میل جنسی در زن بخش زیادیش روانی است و اگر در سنین جوانی به درستی توسط شوهرش از نظر روحی و جنسی ارضا شده باشد در سنین یائسگی هم می تواند همان قدر گرم باشد! چون مغزش همان سیگنالها را از نظر تجربه روحی و ذهنی دریافت می کند!

و مراجعه آقا به زن برای رابطه در سنین یائسگی بسیار برای زن مهم هست و از نظر روحی تاثیر خوبی دارد.

 

من لیلی یک مجنونم

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳۱ خرداد ۹۴
  • ۰۳:۵۳
شما که نمی تونید شوهر کنید

یا نمی تونید زن بگیریدو ازدوج کنید
چرا این همه حرص میزنین که توازن جامعه داره ب هم میریزه 
اختلاف سنای ازدواج زیاد شده و و و و و …
مگه پیامبر چند ساله بودن ک با حضرت خدیجه اردواج کردن ؟
چقدر تفاوت سنی داشتن با حضرت خدیجه ولی از روایت دیدیم ک چه قدر خوشبختن
پیامبر هم ک نشون دهنده و رواج دهنده ی باطل ک نبود!
پس صد در صد ابن امر ممکنه اگر هر دو طرف ار هر نظر بدون بدرد هم میخورن
یچیز دیگه هم بگم نگین ک پیامبر ، پیامبر بودو ما بنده ای ضعیف هستیم و و و و و و …
ابن امر ممکنه خوشبختی هم ب همراه میاره.
لطفا شما بیخودی دل مردمو با حرفاتون خالی نکیند
یکی دلش زن جوون میخاد میره سراغ دهه هفتادیا
یکی هم نه
شما حق ندارین بگین غلطه یا نه

 

به …

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳۱ خرداد ۹۴
  • ۰۴:۵۰
… عزیز، فدایی داری. لاااااااییییییک

 

به نازگل

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳۱ خرداد ۹۴
  • ۰۵:۱۰
با به نازگل و پسر دهه شصتی موافقم به هرحال ما نصف عمرمون داره میگذره و امیدوارم و مطمنم که همینشم مفیدتر از عمربه بادرفته شما بوده اینم سرنوشت مابوده من به عنوان یه دختردهه شصتی ازین توهین های امثال شما از حقم نمیگذرم و اون دنیا منتظرتون هستم  شمای دهه هفتادی که واسه شوهر جلز و ولزتون در اومده و نمیتونید تو فضایی به این کوچیکی(سایت) خودتونو نگه دارید در طول زندگیتون چطور میخواید با همسر گرام و مشکلات زندگیتون کناربیاین؟؟؟؟متاسفم برای تفکرت و نوع حرف زدنت دنیا میچرخه

 

محمد علی به سوال کننده و بعضیا

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳۱ خرداد ۹۴
  • ۰۵:۱۵
کابوی تنها اختلاف سنی خوب بین ۳تا۵سال هست

بیشتر از اون به نظر من جالب نیست کلا خودتم آدمه جالبی نیستی
امید جااااان این اختلاف سنی زشت نیست ایکبیریه
نیلوفر آبی هنوز پختگی و رشد عقلی نداره بفهم چی میگی ،غروبا قدم بزنن هرهر جای سفت… عاشقی یادت بره نترس پاشه میشه باش قدم میزنه نگران قدمشون نباش  راس میگی فقط مسائل جنسی و بقیه مسائل نیست خاتم سوال کننده بهش بگو اگه غروبا باهات قدم میزنه بله رو بگو وگرنه بد بختی واقعا خندش میگیره تو عقلت کمه تو اصن میدونی عقل چیه که راجبه رشدش حرف میزنی
خیلیاتون چیزای جالب تری فرمودید شرمم میاد تایپشون کنم برید خوش باشین دور هم شوهرم از آسمون براتون میاد اگه همه دخترای شصت با یه مرد ۴۰ سال بزرگتر از خودشون ازدواج میکردن خوب بود الله وکیلی الان اگه واسه یه ۶۱ یه ۴۱ بره با سر میگه بله میگه شک نکن  اینا از بی شوهریه یااااااا شوهر به خدا نمی تونم همتونو بگیرم وگرنه تک تکتونو می گرفتم آخه میدونین أهل قدم تو غروب نیستم اهل قدم تو طلوعم:-D

سوال کننده این خزعبلات رو که خیلیا گفتن جدی نگیر جدی میگم جدی نگیر برو سر زندگیت نری میزنه به سرت مثه اینا میشیا
این جوری میگین آدم خندش میگیره چی شد که به اینجا رسیدیم لا اله الا الله پولی که می خوای بدی مشاور بده طرف بزاره رو پول هیچی درامدش خوبه بزار تو جیبت میری دانشگاه کرایه بدی خانم مهندس برق حتما می خونی عااااالی
روز و روزگار بر همگی خوش نماز روزه هاتونم قبووول

 

بهنوش

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳۱ خرداد ۹۴
  • ۰۶:۱۶
شوهر منم ۹ سال ازم بزرگتره. از خیلی جهات خوبه، بیشتر حمایتم میکنه، پخته تره، قدرمو میدونه و …. ولی از یه نظر من ناراضیم بهت میگم تا تو تصمیم گیریت کمکت کنه. از ۴۰ سال به بعد این اختلاف سن باعث میشه که مرد یکم شکسته تر بشه نسبت به خانم و مثلا خانوم میگه بریم مسافرت مرد میگه خستم. زن میگه بریم کوه میگه پام درد میکنه و …..فکر کن تو ۳۰سالته در اوج زیبایی و جوونی ولی مردت وارد میانسالی میشه و چون فشار مالی بیشتر رو مرداست شکسته ترم میشن.

البته الان تو این سن که شما هستین این اختلافو متوجه نمیشین.
یه توصیه خواهرانه من به شما اینه که هنوز کوچیکین چرا از الان میخواین ازدواج کنین اخه. حالا اگه عاشق بودین یه چیزی. عجله نکنین

 

یاسر

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳۱ خرداد ۹۴
  • ۰۶:۱۶
سلام خانم سوال کننده

من با دختری که قراره ازدواج کنم ۱۴ سال تفاوت سنی دارم بی نهایت دوسش دارم اونم خیلی دوسم داره ولی من خیلی بیشتر از اون چیزی که فکرش رو کنه می خوامش من هیچ وقت فکرش رو نمی کردم اگه بخوام ازدواج کنم اینقدر تفاوت سنی با همسرم داشته باشم ولی با معیارهای من اون چیزی که از همسرم می خوام درش دیدم ایشون هم همین نظرو نسبت به من داشتن و مهم تر  از همه حسی که نسبت بهشون دارم من نمی خواممم خدایی نکرده توازنو بهم بزنم ولی ایشون نیمه منه حق منه خوب چیکار کنم از من کوچک ترن؛
شما بهتره اگه سن برات خیلی مهم هست بیشتر فک کنی اصلا همه چی رو بپسارید دست خدا بعد بابا تون بگین بدتونم نیومده و با سنش مشکل دارین باباها میدونن چی کار کنن درباره این موضوعم با بزرگ تراتون یا مشاوری که میگین حرف بزنین چون چیزیکه به کارتون بیاد از این جا دریافت نمی کنید چون همه سلیقه ای نظر میدن
انشالله خوشبخت شین علی نگه دارتون

 

به نازگل

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳۱ خرداد ۹۴
  • ۰۹:۲۱
خانم نازگل خیلی خیلی بی انصافی

تو چه میدونی تو دوره ی ما چه خبر بود اونموقع که پسر دهه شصتی دنبال درس بود منم پی درس بودم جفتمون داشتیم برا کنکور لعنتی تلاش میکردیم که خبر قبول شدنمون رو به فامیل بدیم خلاص شیم نمیتونستیم به لزدواج فکر کنیم اونموقع که پسر دهه شصتی تو دانشگاه درس میخوند میترسید کار نداشت قدم جلو نمیذاشت برا ازدواج اونی که پاک بود خودشو نگه میداشت اونیم که بی قید و بند بود میرفت دنبال دختربازی منم که دوست نمیشدم منتظر بودم همون پسر دهه شصتی که مثل خودم پاکه بیاد باهام ازدواج کنه ولی وقتی رفت سرکار و یکم سرمایه پیدا کرد رفت دنبال دختر دهه هفتادی چون خانواده های مذهبی دنبال دختر سن پایین بودن من دختر تو این سالها تنها موندم خودمو مشغول درس کردم و کار که به گناه الوده نشم ولی میدونی به ما انگ سختگیر زدن گفتن چون تحصیلاتش و هنرش خوبه پس زن ما نمیشه بدون اینکه از خود مون نظر بخوان  . فک کن تو اوج نیاز باشی ولی خودتو از گناه دور کنی میفهمی چقدر سخته میدونم که درکش برات سخته کسی هم نگفت این خانوم ازدواج نکنه بخاطر ما نه گفتیم انتخابشون درس باشه و منطقی الان پسرای هم دهه ی شما به ما پیشنهاد ازدواج میدن ولی ما بخاطر سن مجبوریم رد کنیم. نازگل خانم از حرفت خیلی رنجیدم مطمئن باش این روزا برای شماهم میاد. ماهم خدایی داریم میدونیم خداوند هم جفتی برای ما درنظر گرفته فقط ای کاش سطحی نگر نبودیم

 

کابوی تنها

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳۱ خرداد ۹۴
  • ۱۲:۳۱
محمد علی نظر درست تحلیل کن سعی کن سخن را نقد کنی نه سخنران

امثال شما میگید یک کاری بشه بعد که آسیبی رخ داده تازه میاید روهوا تحلیل می کنید بعد تازه وقتی هم بهتون میگی زیر بار نمیرین

وقتی اختلاف سنی زیادباشه خیلی از مسائل و مشکلات  پیش میاد حالا یک عده ای درستش میکنند یک عده ای باهاش کنار میان و تحمل میکنند یک عده ای جدا میشن
اما مشکلات به قوه خودش باقی می مونه

اگر هم دقت کرده باشی ازدواج های جدید که رو هوا شده و امروز عقد میکنند فردا جدال هاشون شروع میشه
من فکر میکنم حضور در دادگاه  و امورات مشاوره ای  تجربه من بیشتر از تو نشون میده

در ضمن اون دختر ۶۱که بخواهد بشه زن ۴۱مطمئن باش از سر اجبار هست و قطعا مشکلات زیادی براشون پیش خواهد آمد

 

به محمد علی(مصطفی)

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳۱ خرداد ۹۴
  • ۱۳:۱۷
خیلی بامزه ای!!

 

فرناز

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳۱ خرداد ۹۴
  • ۱۳:۵۹
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

به **** *** ** *****

بسیار بچه! کوته بین! و سطحی نگری!

هرپستی میرم نظراتت رو میخونم ازت بدم میاد ولی تا به حال چیزی بت نگفتم این بار دیگه نشد جلو خودمو بگیرم.
** ***** ******** ** ***** * ****** ** *** ******

به من لیلی یک مجنون ام: متوجه منظورت نشدم :/
ولی اینو بخون
در رابطه با سن پیامبر(ص) و خدیجه(س) در وقت ازدواج، اختلاف نظر وجود دارد. برخی بر این عقیده ‏اند که پیامبر(ص) ۲۵ ساله بود و خدیجه(س) ۴۰ ساله. ولی برخی سن پیامبر(ص) را ۲۱ و برخی ۳۰ سال دانسته ‏اند و سن خدیجه(س) را برخی ۲۵، ۲۸، ۳۰، ۳۵ و ۴۵ سال گفته‏ اند.[۱]
[۱]. اعیان‏ الشیعه، ج ۱۰، ص ۸۲ – الصحیح من سیرة‏النبی، ج ۱، ص ۱۲۶ – اسدالغابه، ج ۶، ص ۷۸.

البته سر کلاس تاریخ تحلیلی صدر اسلام که بودیم اقای دکتر موسوی گرمارودی استادمون میگفتن: بعیده حضرت خدیجه سنشون ۳۰ سال بیشتر بوده باشه که به عقد رسول الله دراومده باشن چون در اون زمان که دختر ۹ ساله شوهر میدادن ایشون به این سن رسیده بودن میگن ایشون خیلی سنشون زیاد بوده در حالیکه منبع موثقی از سن ایشون در دست نیست. ایشون حنیف بودن و دنبال مردی پاک مث خودشون بودن دیر ازدواج کردن.

من چیزی که فهمیدم این بود: پیامبر ۲۵ ساله ما دختری حدود ۳۰ ساله و مومن رو به عنوان همسر اختیار کردن و اگه منظور شما این بوده که هم نظریم:)

((اون زمان که مد شده بود بچه زیاد بیارن دهه ۶۰ فکر دهه ۹۰ و مشکلات امروز نبودن الانم که مد شده دختر بچه بگیرن فکر ۱۴۱۰ رو نمیکنن خووو نکنن.. )))
مشاورای عاقل و دلسوز و روان شناس ها میگن اختلاف سنی نهایت ۵ سال در این وضعیتی که کشور هست هم باز نظر اونا به نظرم درسته! حالا یه عده اصرار دارن بگن نه! خوو بگن.. برن زن ۷۸ ای بگیرن با ۱۵ سال اختلاف سنی.. :/   (بعدا اگه خواستن برامون حقی قائل شن اون دنیا ما ازشون نمیگذریم)

در پاورقی اینم بگم :
الانم وضعمون خوبه خدا رو شکر در منزل پدر شاهی میکنیم.. سر کار میریم با این همه پول که برای یه نفر زیاده هر کار بخوایم میشه بکنیم ..شاید به سرم زد برم شوهر اجاره کنم اصا اونم از نوع مذهبی و  تحصیلکرده و بی پولش :))) جدی میگم!ثوابم داره:))))

 

تجربه مشابه

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳۱ خرداد ۹۴
  • ۱۶:۳۱
منم از همسرم ۱۰ سال کوچکترم.من مشکلی اصلا ندارم ولی بدون مردم خیلی زیادی حرف میزنن منم در از دواج خودم نزدیکانم انقدر بد گویی کردن که نگو.قضاوت های بیجا و…

دو چیز را در نظر بگیر ۱.ببین اقا میتونه خودشو به اندازه سن شما سازگار کنه راحت تر بگم با شما شادی کنه و اصلا وقتی باهاش هستین این اختلاف سنی متوجه نشین.
۲.چقدر از خود گذشته هست.
البته من خودم اختلاف سنی ۱۰ سال مناسب میدونم.و اینکه زندگی اون آقا الان شکل گرفته خونه در امد و… شما دقدقه های مالی کمتری دارین و می تونید با اسایش بیشتری به زندگیتون بپردازین

 

محمد علی به مصطفی

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳۱ خرداد ۹۴
  • ۱۷:۵۵
شما چشات با مزه میبینه من جدی بودم بامزه خوندی حتما

 

محمد علی به پسر دهه شصتی و دختر های دهه هفتادی و سوال کننده

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳۱ خرداد ۹۴
  • ۱۸:۵۶
قربونت برم چرا خودتو اذیت میکنی بسپارش به من

دخترای دهه هفتادی نبینم حرف از شوهر موهر بزنین می خوام هیچ وقت شوهر نکنین وقتی هنوز دخترای شصتی هستن خجالت بکشین شمام آدمین نبینما اسم شوهر ببرین شماها اسم شوهر ببرین بی حیایین برای فرار از درس خوندن اسمشو میبربن دهع ساکت شو کی بود ۲۲ سالش بود گفت به درس فک میکنه اونم تا این سن تا حدی به شوهر فک میکرد فعلا این دوستتون رو الگو قرار بدین نبود کسی که کلا به شوهر فک نکنه من یه بسته پیشنهادی دیگم دارم اگه دختر های هفتادی دارن تو فامیلشون که دختری باشه که کلا به شوهر فک نکنه از اون الگو بگیرن ندارین فعلا از ن… الگو میگیرین راستش ما یه عصمت تو فامیل داریم پاش لبه گوره شوهر نکرده  دوس داشتین اونم هست دیگه میله خودتونه تا کی به فکر شوهر نباشین الله اعلم فعلا دخترای خوبی باشید به فکر درس باشین گلای من تا دهه شصتی ها برن باشه؟ درس درس درس  آفرین شما بچه این زندگی بچه داری که نیست آفرین عزیزان من
آما سوال کننده بچچچچچه خواستگارتو رو رد کن وبهش بگو متقاعدش کن که بره سراغ یه دهه شصتی نکنی کار خودت سخت میشه مدت زمان بیشتری باید الگو بگیری اون مرد میخواد زندگی کنه نمی خواد بچه داری کنه که خووودخووواه نباش چششششم؟ آفرین
خونه اجاره ای رحم اجاره ای شوووووووووووووووووووهر اجاره ای الله اکبر لا اله الا الله میییییییییخوام ثواب نکنی

 

فرناز به جناب نجفی

رتبه‌دهی

  • دوشنبه ۱ تیر ۹۴
  • ۰۰:۱۳
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

**** ***** ** ** *** ***** **** ********
**** *** *** *** **** ** ***** ***** ****** ****** ******

اینو دیگه سانسور نکن جناب نجفی  بزار :
نازگل عزیزم فهمیدیم ازدواج کردی خرت از پل گذشته بت تبریک میگیم لزومی نداره بیای بقیه رو بسوزونی!

 

رتبه‌دهی

  • دوشنبه ۱ تیر ۹۴
  • ۰۰:۱۵
نازگل همون نازگل*متاهل* هستش؟!!!!…. فکر نکنم خودشون باشن.احساس میکنم کس دیگه ای به اسم ایشون نظر دادن.

 

پرتو خورشیدی*متاهل*

رتبه‌دهی

  • دوشنبه ۱ تیر ۹۴
  • ۰۲:۵۳
عزیزم فک نمیکنم مشکلی پیش بیاد همون مشاوره بری همه چیز مشخص میشه

پیشاپیش مبارک باشه

 

رها۷۲ …به دخترای دهه ۶۰

رتبه‌دهی

  • دوشنبه ۱ تیر ۹۴
  • ۰۷:۵۱
بیشتر دخترایی که دهه ۷۰ تادی هستن با پسرایی ازدواج میکنن که ۶۶تا هفتادین اصل اختلاف سنی هم ۳تا۷ سال ازونجایی که خانم ها با یه بچه اوردن سنشون میره بالا وزود شکسته میشن اختلاف سنی کم خوب نیست ما دهه هفتادیا به همه جاش فکر میکنیم ….یه چیز دیگه این که خانم ها در سن ۴۵تا۵۰ سالگی یا اسه میشن ومیل جنسیشون میاد پایین بخاطر همین هم هست که اختلاف سنی کم بد…خوش بخت باشید ان شاالله

 

محمد علی به رها و دهه شصتیا و سوال کننده هممممه

رتبه‌دهی

  • دوشنبه ۱ تیر ۹۴
  • ۱۲:۴۱
همینه رها همممممممینه خوشم اومد تو فعلا به شوهر فک کن  ن… و عصمت و ……. فراموش کن ولی خواستگار ۶۰ ی اومد و اختلاف سنیتون بین ۳تا۵سال نبود که بیشتر ازاین جالب نیست میفرستیش بره خواستگاریه آفرین دهه شصتی ولی رها نباید می گفتی به فکر همه جا بودی چون الان میگن تو این سن نمی دونستن حاملگی یعنی چی عیبی نداره حالا

دهه شصتیا شمام خواستگار داشتین دیگه نمی دونم چرا رد می کردین اینو بدونین خدا عادل است میشینین میگین نمی گذریم و حق الناس حتی خدا هم خندش میگیره کاسه کوزتونو جمع کنین این دختر از دید شما طفل کودک بچه براش خواستگار اومده اون عقده ای هایی که هنوز شوهر نکردن و از سوزشون همچین نظراتی میدن و بچه خطابش میکنن محکوم میکنن ما سن تو به شوهر فک نمی کردیم واااقعا جز اون دسته آدمای مشکل دار جامعه ان دسته اول، چرا به جای آرزوی خوشبختی و راهنمایی های درست چرت و پرت میگین گروه دومم فک نکنه سالمه که به شوهر فکر نمی کرده شصتیا ی محترم شما اگه هر کدوم خواستگارانونو با ایرادای بنی اسرائیلیتون یا هرچیز دیگه رد نمی کردین الان سر زندگی بودین نمی میومدین این جا شعر نو توجه کن نگفتم نظر گفتم شعر نو
بگین یه جوری شدین پرخاشگر تو واقعیتم همینا باید مواظب بود شاید هم بعضیا نداشتن خواستگار قرار نیست هر کی میخواد شوهر کنه خودتو اذیت کنین و چی بگم ماشاالله ادعاتون همون که میدونین اونوقت این جوری حرف میزنی چرا حس میکنین شما خوبییییییین تبدیل شدین به یه مشت از خود راضی بی اخلاق افسرده زندگی کنین شک نکن مسبب مشکلات زندگیتون خودتونید ولی اونقدر ضعیفین که همش دنبال مقصرید زمین هوا بابا دهه هفتادی حتی عصمت ما بسه دیگه
۱کابووووو الان نقدم چه طور بود؟۵ تا واو گذاشتما بیشتر جالب نبود
سوال کننده  اصلا بچه نیستی تو عاقلی چون فکر نونی راستشم همینه باکتری هوازی نیستی که چرت گفته اونیکه میگه به فکر پول باباشم بودی  همین که نمیگی خوش تیپ بود قیافش این جور بود اینام مهمه عاقلی چون فکر نونی خربزه آبه نیاین بگین زندگی پول نیست و دری وری  گفتم اونام مهمه ایمان و …
۲ کابو جان مسبب مشکلات زندگیمون خودمون نیستیم؟؟؟

 

دوست

رتبه‌دهی

  • دوشنبه ۱ تیر ۹۴
  • ۱۳:۴۸
واقعا این پست و نظراتش حال ادمو بد میکنه هرچی توهین و تحقیر وبد بار همدیگه کردین واقعا متاسفم برا همتون.

 

محمد علی به دوست و به سوال کننده

رتبه‌دهی

  • دوشنبه ۱ تیر ۹۴
  • ۱۸:۴۹
 فک این باش پس فردا تو زندگیت نمیتوتی تصمیم بگیری تو تازه به شیطنت میوفتی ولی اون خسته است دلش فقط ارامش میخواد لطفا الان رو نگاه نکن ده سال دیگه رو ببین . الان شاید در ظاهر مشکلی نداشته باشین ولی بعدا هر حرکتی کنی میذاره رو سن پایینت.

بخشی از نظر گوهر بارت
زندگی رو به مسخره گرفتی راس میگی از شیطنت افتاده دیگه نمی تونه جفتک بندازه بره کوه میشه توضیح بدی نمی تونی تصمیم بگیری یعنی چی؟؟؟
گفتم نظر تو ببینی برای خودتم تاسف بخوری تو گنننننند زدی به همممممممه ی هدف های تشکیل خانواده تو همه چیزو گذاشتی کنار گیر دادی به شیطنت افتادن دختر  واااای خدا
سوال کننده شوهر با این اختلاف سنی بددددده تو به شیطنت میوفتی اون آرومه اگه شیطنت یعنی قدم زدن تو غروب آفتاب هیچ مردی با هر سنی بدش نمیاد با همسرش قدم بزنه از کنار اون بودن لذت ببره این ته  آرامشه دنیاست ته کیف دنیاست من اگه ۹۰  سالمم شه هیچوقت از این آرامش نمیگذرم شما ها تعریف درستی از شیطنتم ندارین
فقط یاد گرفتین مثه عصمت ما غر بزنین متاسف باش نه برای همه برای خودت البته خیلی از نظر دهنده ها جای تاسف دارن
ولی شما فعلا از خودت شروع کن

 

محمد علی

رتبه‌دهی

  • دوشنبه ۱ تیر ۹۴
  • ۱۹:۰۷
دختر شوهر کرده ای که میره دانشگاه فیلش یاد هندستون میافته شیطوووووونه؟؟؟

نه این شیطنت نیست این بد  اخلاقیه دختری که شوهر داده مسئولیت داره در قبالش دختریکه در یک کلام زن زندگیه و آدمه فیلش یاد هندستون نمی افته تاسف میخورم به خیانت میگین شیطنت

 

رها ۷۲…

رتبه‌دهی

  • سه شنبه ۲ تیر ۹۴
  • ۰۰:۵۰
اونایی که میگن با هم سن خودتون ازدواج کنید کاملا در اشتباهن یه دختر ۲۰ ساله خیلی فهمیده تر  از یه پسر در همین سن هست اگه این جور نبود که دخترا ۹ سالگی و پسرا ۱۵ سالگی به سن تکلیف نمیرسیدن…. اون دخترایی که میگن دخترای دهه هفتادی نباید با دهه شصدی ازدواج کنن تا اونا بیان با شما ازدواج کنن مثل این که بگن نباید  هیچ غریبه ای با پسرای فامیل ما ازدواج کنه تا اونا ما رو بگیرن  …

 

رها ۷۲به محمد علی

رتبه‌دهی (۱ رأی)

  • سه شنبه ۲ تیر ۹۴
  • ۰۱:۰۲
خیلی زیاد از حد تند میری توی دانشگاه ما خیلی از دخترا هستن که توی سن پایین ازدواج کردن  دخترای خوب وپاکی هم هستن البته  قبلشم خوب بودن… تازه بعضی یاشون که شیطنتم داشت بعد ازدواج خوب شدن…  ولی توی همون دانشگاه پسری بود که به قول شما شیطونی زیاد می کرد بعد چند ترم لو رفت که زن داره …

 

یک بانوی ۴۳ ساله با تجربه

رتبه‌دهی

  • سه شنبه ۲ تیر ۹۴
  • ۰۳:۱۱
سلام عزیزم اختلاف سن به مرور زمان اثرات منفی خودش رو نشون میده پس باید بهش توجه بشه

فکر نکن ازدواج فقط یک شب هست عزیزم من با شوهرم ۱۱ سال تفاوت سنی دارم ایشون بسیار مرد محترم با اخلاق با ایمان کار خوب هستند و ما با همدیگه مشکلی نداریم ولی اینکه شوهرم بی حوصله اند شور و انرژی من رو ندارند من رو ناراحت میکنه
شما شاید اگر ازدواج کردید مشکلی با هم نداشته باشید ولی این موضوع شما رو رنج میده بالاخره هر فردی که پا به سن میگذاره این طور میشه و طبیعیست نمیگم موضوع خیلی مهمی هست ولی اگر به گذشته برگردم با دقت و توجه بیشتری نسبت به سن پیش میرفتم
آقای مدیر سایت این از مسئولیت های شماست نظراتی را که ربطی به موضوع ندارند تایید نکنید این کوتاهی شما ممکن به ضرر بعضی از سوال کنندگان باشه دخترم منظورم به شما نبود
این تجربه من بود شاید برخی مردان این طور نباشند خوشبختی ات را از خداوند منان خواستارم

 

فرناز به جناب نجفی

رتبه‌دهی

  • سه شنبه ۲ تیر ۹۴
  • ۱۵:۰۱
فقط نظر من سانسور داشت؟؟؟ محمد علی پسر خالته نظراتش همه تایید میشن؟  :/

 

آقا……

رتبه‌دهی

  • سه شنبه ۲ تیر ۹۴
  • ۱۵:۰۹
سلام همسرم ۱۷ سال از من کوچک ترن والا من بیشتر از ایشون شیطون و سر زنده و سر حالم

 

محمد علی به فرناز

رتبه‌دهی

  • سه شنبه ۲ تیر ۹۴
  • ۱۷:۲۸
مگه من چی گفتم چه حرف بدی زدم من مدله حرف زدنم این شکلیه خدا بیامرزه زنمو می گفت جدی شوخیت معلوم نیست دلم تنگ شد براش

گور بابای سن گور بابای پول گور بابای مممممممممممممممممممن

 

دوست به محمدعلی

رتبه‌دهی

  • سه شنبه ۲ تیر ۹۴
  • ۱۷:۳۴
اقای محمدعلی مثل اینکه شما کلا ذهنت افکار بدی توشه هرچی از دهنت دراومد به دخترا گفتی چرا اینقدر کوته فکری ؟ نظرات خودتو یه نگاه بکن اگر چشم بصیرت نداری بیارم جلو چشمت . درسته اینجا مجازیه ولی دل شکوندن و بی احترامی کردن مجازی و حقیقی نداره .وقتی هنوز نتونستی منظور از شیطنت چیه واقعا برات متاسفم کج فهمی تا کجا ترجیح میدم با ادمای نادونی چون شما حرف نزنم.

جناب نجفی  متاسفانه بعضی ادما سریع جبهه میگرن لطفا در تائید نظراتشون که به سوال کننده کمکی نمیکنه دقت کنید. هر چی از دهنش دراومد به من گفت من که نمیگذرم از حرفای زشتش

 

سعید

رتبه‌دهی

  • چهارشنبه ۱۸ شهریور ۹۴
  • ۲۱:۰۱
با سلام،ین فکریشون خیلی مهمتره،سن فکری و طرز نگرش خیلی مهمه

 

سعید از خوزستان

رتبه‌دهی

  • چهارشنبه ۸ مهر ۹۴
  • ۱۳:۲۱
سلام .خانم محترم من بیشتر نظرات هموطنان را خواندم ومطالب نظرات (من لیلی یک مجنونم) را کاملا مطالعه کردم.خانم محترم همه چیز بستگی به خودت داره .نظر من این است اگر از همه نظر تاییدش میکنی.مطمئن باش میتونی باهاش زندگی خوبی دشته باشی.اما اول مطمئن شو آدم پاکی هست یا نه..چون اگر ادم چشم پاکی نباشه ..یک روز علاقه اش نسبت به شما کم می شود.اول مطمئن شو بعد جوابت رو بگو.انشالله که همیشه موفق باشی و بمانی

خدانگهدار

 

سارا

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱۱ دی ۹۴
  • ۱۷:۰۷
به سوال کننده
ببین عزیزم همه اینا حرف اولویتاتو در نظر بگیر من خودم سال دوم حسابداریم ۲۰ سالمه یع خواستگار دارم  ک ۱۰ سال ازم بزرگتره اما میدونی چیه دوست خانوادگیه از همه نظرم روش شناخت داریم معیار های من واسه ازدواج اخلاقش ۲ ایمانش۳تحصیلش۴کار و در اخر وضع مالی و سن با این که شناخت داریم و ایشون اومدن جلو صبر کردم مامانم  دعوتشون میکنن با هم حرف میزنیم گاهی مادر ایشون دعوت میکنن و گاهی هم بیرون میریم با اجازه خانواده ها و دارم پی میبرم خیلی پسر خوبیه پسر شادو سر حالیه و تقریباا نظرامون بهم شبیه من با شناختی ک نسبت به خودم دارم مطمینم ک میتونم با ایشون خوشبخت بشم…
شما هم همین کارو بکن چه اشکال داره بشناسی بعد تصمیم بگیری؟
در ضمن این اقا درسته ک اختلاف سنی ۱۰ سال رو دارن ولی ۴ سال کمتر میخوره بهشون

 

مهرناز

رتبه‌دهی

  • سه شنبه ۱۵ دی ۹۴
  • ۲۰:۱۷
دوست عزیز من هم ۱۸ هستم و شرایط عین شمارو دارم ایشون هم ۲۸ سالشه و من تا اینجا که ۸ ماهه دوستیم و درارتباطیم تقریبا ۴ماه اول فقط باهم خوب بودیم و بقیش همش دعوا و قهر و اشتی و گریه فلان . الانم  در هفته فقط یکبار به هم زنگ میزنیم تا ازدواجموون . ببین گلم همه پسرا ذاتا مهربون و محبتی هستن ولی عصبنی ک میشنمیشن مث بقیه  و زورگو و عصبی و خشن و فحش فلان اینایی ک گفتم خصوصیات اقای خودم بوئ ک ۱۰ سال بزرگتره ازم. خودمونم الان عمدا رابطمونو یکبار در هفته کردیم ک دلمون واس هم تنگ بشه و قدر همرو بدونیم و دعوا نکنیم . اینو بگم ک گلم هرچه ازت بزرگتر باشه اخلاقش زورگوتر و خشنتره مث اقای من. الان نامزدم ک ۱۰ سال بزرگتره انقد فحش میده انقد زور میگه بهم ولی من در عین حال عاشقشم و میمیرم واسش اونم همچنین .. خلاصه خوب فکراتو کن گلم و با ی مشاور در تماس باش هم تو هم اون. این ارتباط ما رو هم مشاورمون گفته .
ایشالا بهترین تصمیم رو میگیری و خوشبخت میشی…

 

ehsan

رتبه‌دهی

  • جمعه ۶ فروردين ۹۵
  • ۱۷:۳۶
سلام خدمت دوستان عزیز

میخاستم بدونم اگه پسر ۴ سال کوچیکتر از خانومش باشه
برای ازدواج مشکل داره یا خیر ؟؟؟

 

عسل

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۹ خرداد ۹۵
  • ۰۰:۲۹
بایدداماد از عروس بزرگتر باشه که هست پس بله را بگو

 

سحر

رتبه‌دهی

  • پنجشنبه ۲۷ خرداد ۹۵
  • ۱۴:۰۵
ببین عالیه قبول کن به نظر من چون سنش از تو بیشتره ممکنه بهتر درکت کنه  چون بالاخره بزرگتره دیگه بعدشم پسرایی که زن کم سن و سال مبگیرن خیلی نازشو میکشن خخخخ

 

گل رز

رتبه‌دهی

  • دوشنبه ۱۹ مهر ۹۵
  • ۰۸:۳۹
سلام به نظر من زن و شوهر اگه باهم تفاهم داشته باشن و اوقات خوشی رو در کنار هم سپری کنن، هم از نظر مسئله جنسی به تعادل میرسن هم هر دوشون همیشه جوون و سرزنده ان. مهم اینه که درک متقابل وجود داشته باشه. شمایی که نوزده سالته اگه عقل و شعورت از هم سن و سال های خودت بیشتر باشه انشاءالله مشکلی تو ازدواج با یه مرد بیست و نه ساله به وجود نمیاد. من خودم نوزده سالمه یه سال پیش با پسر خاله ام که بیست و هشت سالشه ازدواج کردم ینی نه سال اختلاف سن. اوایل خیلی به ازدواجم شک میکردم میترسیدم اشتباه کرده باشم ولی بعد دیدم خیلی از اخلاقیاتش دقیقا همونه که من میخواستم الانم خدا رو شکر خوشبختم.من دختری بودم که همیشه عقلم از دوستام بالاتر میزد. اگه عقلت به اندازه سنته باید با یه پسر بیست و پنج شش ساله ازدواج کنی.چون پسر شش سال دیرتر از دختر به بلوغ عقلی میرسه.البته هیچ وقت نمیشه برای ازدواج فرمول کلی داد چون همیشه استثنا وجود داره موفق باشی 😃

 

اُمیدا

رتبه‌دهی (۱ رأی)

  • جمعه ۱۱ فروردين ۹۶
  • ۰۲:۳۰
سلام،کریستین رونالدو فوتبالیست معروف الان سنش ۳۲ است، جدیدا با یه دختر نامزد کرده که ۲۲ سالشه.

 

مهدی

رتبه‌دهی

  • پنجشنبه ۲۴ فروردين ۹۶
  • ۲۳:۱۴
دوستان من تازه ۲۷ سالم تموم شده. ارشد برق هستم از یه دانشگاه معتبر و توی یه شرکت خوب کار میکنم. تازه به فکر ازدواج افتادم ولی چون که دوستای دختر اجتماعی (سوشال فرندز) زیاد داشتم واقعا انتخاب خیلی خیلی سخت شده برام چون که نه میتونم از بین دوستهام انتخاب کنم و نه میتونم به فکر مورد جدید باشم. از شیوه خواستگاری سنتی میترسم چون میدونم احتمال زیاد به مشکل برمیخورم.  مشکل من از اول این بوده که درک زیادی از دخترا داشتم به همین دلیل دخترای زندگیم زیاد بودن.  کلا بگم که الان با مشکل شدید انتخاب مواجه هستم نمیدونم چیکار کنم. اصن میدونین من کلا اشتباه کردم باید با یه دختر میموندم الان این مشکلو نداشتم یا با هم کنار میومدیم ازدواج میکردیم یا جدا میشدیم الان تکلیفم مشخص بود. مادرم هم که ماشالا از من جدی تر دنبال گزینه میگرده و من هم رد میکنم. لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *