دسته‌ها
ازدواج

آیا جواب مثبت بدم ؟

آیا جواب مثبت بدم ؟

آیا جواب مثبت بدم ؟
آیا جواب مثبت بدم ؟

سلام دوستان

اول از هر چیزی معذرت میخوام صحبتم طولانیه مجبورم توضیح بدم که جایی مبهم نمونه.

من ۲۸ سالمه و یه خواستگار دارم سه سال ازم بزرگتر، تحصیلکرده و کارمند یه اداره با در آمد معمولی،

خانواده خودم هم تحصیلکرده هستن و از لحاظ مالی چند پله از اونا بالاتر.

ظاهر و تیپش اونی نیست که همیشه تو تصوراتم بوده و این یکی از دغدغه هامه، اصلا زشت و بدتیپ نیست

ولی مرد تصورات من نبود، مهمترین ویژگی که باعث شد به این

خواستگار فکر کنم چشم پاک و معتقد بودنش بود، چیزی که واقعا الان کم میبینم.

جلسه ی اول این آقا به من گفتن من میخوام همسرم چادری باشه و من هم مانتویی هستم

(مانتویی امروزی ولی معمولی هستم و اهل فشن و این حرفا هم نیستم )، من گفتم من همینم

که میبینی و چادر هم نمیزنم،خیلی اومدن و رفتن تا بعد از یه مدت گفت با پوششت کنار

اومدم چون فکر کردم و دیدم هیچی به اندازه ی نجابتت واسم ارزش نداره.

مرد خیلی با شخصیت و با درک و اخلاق هست، ولی از اینکه واسه چادر موضع گرفته بود خیلی میترسم،

میدونم واقعا با پوششم کنار اومده ولی از اینکه واسه ازدواجش چادری بودن همسرش

تو ملاکهاش بوده میترسم چون چادر یه ملاک نیست بلکه یه تفکره، و ترس بعدیم تفاوتهای دو خانواده اس

خانواده ی من امروزی هستن و اونا سنتی، مثلا خانواده ی من همه مانتویی اونا همه چادری،

من همیشه یه آرایش معمولی رو صورتم دارم و موهامم رنگ میکنم و به خودم میرسم ولی

خانواده اون اصلا اهل آرایش نیستن و شاید حتی براشون پسندیده هم نباشه(دقیق نمیدونم)،

پوشش من پیش مهمان یه بلوز شلوار معمولی و یه روسریه ولی اونا این لباسای منو هضم نمیکنن

( تا حالا که چند بار اومدن هیچی نگفتن ولی من خودم متوجه میشم) .

این تفاوتا باعث میشه حتی اگه بخوام بهش جواب مثبت بدم همش دغدغه ای اینو داشته باشم

که وای اگه عروسی بگیرم خانوادش چطور میان تو عروسیم فکر کنم عین مجسمه بشینن

یه گوشه نه لباسی نه چیزی در حالیکه خونواده ی من اهل عروسی گرفتن و شیک پوشی و جشن و رقص هستن…

ولی با همه ی اینا میگم ویژگی مثبتش اخلاق شخصیت و چشم پاکیش فوق العاده هست

و باعث شده بهش فکر کنم ( البته اینم بگم برادرم به شدت مخالفه و حتی منو طرد کرده

میگه نباید حتی بهش فکر میکردی،ولی بقیه میگن مرد خوبیه،

البته فکر نکنم هیچکس مثل من ریز شده باشه رو این مسائل )

حالا از متاهلا خواهش میکنم راهنمایی کنن بگن آیا این سه دغدغه من طبیعی

هستن و باید بهشون فکر کنم(تیپ و ظاهر، چادر بعنوان تفکر، تفاوت فرهنگی)

اینم بگم که خود آقا هم میدونه من از تفاوتا میترسم میگه شما طرف حسابت

منم و من شما رو پذیرفتم پس دیگه به بقیه فکر نکن..

لطفا کمکم کنید..

نظرات (۴۵) – نمایش (۱۱۹۶) – بخش نوشتن نظر

 

سوال کننده 

رتبه‌دهی

  • پنجشنبه ۳۰ مهر ۹۴
  • ۲۳:۳۴
دوستان یه چیزی رو یادم رفت بگم..
وقتی اومدن خواستگاری مشخص بود خواهرشون خیلی خوشش نیومده وقتی علت رو پرسیدم گفتن که خواهرم گفته چرا با این تیپ پیش شما که مرد غریبه ای ظاهر شده(من با یه تیپ خیلی خیلی ساده رفتم سلام کردم، لباسی رو پوشیدم که جز بلندترین تونیک هام بود و من بعنوان مانتو قبولش دارم نه تونیک) یا مثلا میگه من اگر با شما ازدواج کنم فامیلام به تیپ شما ایراد میگیرن، من اصلا هضم نمیکنم که چه ارتباطی به فامیلش داره(واسه همینه میگم سنتی هستن و به این مسائل اهمیت میدن) میدونم خیلی دوستم داره ولی اصلا نمیتونم این حرفا و فامیلاشو هضم کنم

 

فرید 

رتبه‌دهی

  • پنجشنبه ۳۰ مهر ۹۴
  • ۲۳:۳۸
واضحه که کفویت با هم ندارید . فقط یه نکته منظور از مانتو امروزی چیه چون الان عملا مانتو به معنای واقعی کمیابه بیشتر یه پیرهن استین کوتاهه تنگه خیلی کم مانتو موجه اصلا تو بازار گیر میاد .

 شما اگه ایمان و نجابت ایشون براتون واقعا مهمه به نظرم قبول کنید . هر چند که میدونم به احتمال زیاد سر این مسئله باهاش ازدواج نمیکنید.ولی اگر ازدواج کردید باید کشمکش های اینده رو مدیریت کنید

 

تینا 

رتبه‌دهی

  • پنجشنبه ۳۰ مهر ۹۴
  • ۲۳:۳۹
شما بیشتر فکر کنین ببیین واقعا میتونین کنار بیاین یانه این که نوشتین بلوز وشلوار می پوشین من با این  که یه دختر بلوز شلواری هستم اما به نظر من همیشه هم قشنگ نیست یه خانم بلوز شلوار پاش باشه  وحتی اگه مهمانهای غریبه هم بیاد ادم نباید همیشه تاکید خاصی روی لباس داشته باشه وفکر کنه اره درست فقط اینه همیشه به تناسب جایی که ادم هست لباس بپوشه چه اشکال داره اگر مهمان امد خونه  سرافون بپوشین یا لباس نسبتا بلند یا حتی  دامن بپوشین به نظرمن   همیشه  باید لباسی که میپوشیم ماخانمها هم باید برازنده خانمیمون باشه وهم پوشیده باشه من خودم به شخصه خیلی بدم میاد برم جایی کسایی ر ببینم که به تناسب اون جا لباس نپوشیده باشن به نظرمن این یه جور بچه بازی و به بلوغ نرسیدن فرد رو نشون میده مثلا میری یه عروسی مختلط طرف  حداقل ۳۵ سالشه یه دامنی رو کرده پاش دختره ۱۴-۱۵ ساله به زور اندازشه خیلیهم کوتاس داره  اون پاهای بی ریختش رو از زیر ساپورت نازکش نمایش میده واقعا چشم هربیننده ای هیچ وقت به اون خانم نمیگه خوش پوش به نظر من خیلی هم بدسلیقس که همچین لباسی رو پوشیده  شماهم خوب فکر اتون رو بکنین اختلاف فرهنگی خیلی نداشته باشین فرداروز دردسر بشه ببینین این ازدواج چقدر براتون مفیده  اگه پسره خوبه روش فکر کنین سراین چیزای بیخودهم خیلی اصرا نکین همیشه همه کارهایی که ادم انجام میده هم درست نیست نگران اینم نباشین من به خودم میرسم اینا به خودشون نمیرسن هر زنی دوست داره به خودش برسه مطمین باشین زنای خانوده اوناهم دوست دارن به خودشون برسن کی دوست نداره این حرفا بهنظر خلی اهمیت ندره و دلیل برتری کسی نیست در ثانی امروزه روز کتر کسی رو پیدا میکنی به خودش نرسه پس دلیل امتیاز نیست

 

کیان 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۰۰:۰۴
من متاهل نیستم ولی توصیه میکنم با یکی مثله خودت ازدواج کن. اختلاف مذهبی مثله کنه بهت میچسبه و تا آخره عمر ولت نمیکنه. خانوادش الان ممکنه چیزی بهت نگن ولی فردا که رسما عروسشون بشی شروع میکنن به اذیت کردن. به نظرم عروسه کسانی نشو که از رفتارت خوششون نمیاد. فردا که یه رفتاره بد باهات بکنن مسایله دیگه ای که توش اختلاف دارین مثله مسایل مالی پر رنگ میشن و باعثه نارضایتی دوچندان تو میشن. همسره ایده آل تو مردی که از لحاظ مالی از خانواده شما بالاتر و از لحاظ اعتقادی هم نظره خودت باشه.

 

دخمل شاد 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۰۰:۴۵
سلام.من مجردم ببخشید که نظر میدم چون از متاهلا پرسیده بودید.من چون در اطرافیانم این ها رو دیدم نظر میدم.ااینکه اونها چه جور چادری هستن و شما و خانوادتون چه جور مانتویی خوب تاثیرگذاره.مثلا من و خواهر و مادرم هم چادری هستیم ولی اهل بزن و برقص و ارایش و شیک پوشیدنیم و کفشای مهمونیه من همیشه بالای هفت سانته و همیشه هر عروسی یا تولدی که میرم وقتی روسریمو لبنانی میبندم و چادر سر میکنم غریبه ها کلی تعجب میکنن وچون رقص ترکی و عربی من و خواهرم خیلی قشنگه و وقتی عربی میرقصیم دوتایی وسطیم و هیچکس نیست!و اتفاقا خیلی از خواستگارامو بخاطر چادری بودنم از دست دادم!!چون وقتی بیرون میرم حجابم کامله.و شاید پسرخاله هامم ندونن من از همه دخترای فامیلمون قشنگتر میرقصم.مطمعنن منی که چادری هستم هم با خانواده ای ای که چادرین و اهل رقصیدن و ارایش و شینیون و لباس شیک مجلسی پوشیدن توی مجلس زنونه نیستن به مشکل بر میخورم برای ازدواج چون هر مجلسی برم میخوان ازم ایراد بگیرن چه برسه به شما که چادری نیستی!بنظرم خوبه ازشون بپرسی توی مجلس چه طورین و بهتره از خانوماشون بپرسی و ببینی تفاوتها چه اندازهاست.چاگر فاصله زیاد باشه فردا بچه هاتونم به مشکل و دوگانگی برمیخورن.

 

دخمل شاد 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۰۰:۴۸
ببخشید یه سوالی داشتم

ایشون چه طوری با شما اشنا شدن منظورم اینه که خودشون شمارو دیدن و خواستن یا به صورت سنتی بوده و به هم معرفی شدید
چون برام سواله که خیلی از اقایون میرن سراغ دخترخانومی که چادری نیست و ازش میخوان چادر سر کنه یکم برام سواله

 

مهندس 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۰۱:۴۰
خانوم محترم

شما تو اولیات دین و احکامت مشکل داری.
اونم مشکل اساسی.خانوادت هم همین طور.اینایی که میگی امروزی بودن نیست.لاقیدی و …هستش که ربطی به دیروز و امروز نداره.همیشه بوده.
اون‌ بنده خدا نمیدونم چی فکر میکنه پیش خودش ولی دو تا چیز رو مطمئنم.یکی اینکه واسه اون بهتره دختری در شأن و طراز خودش بگیره که تربیت صحیح و خانواده اصیلی داشته باشه.
دیگه اینکه اینجوری که میگی تفاوتهای فرهنگی تون زیاده و بعیده که در آینده دچار مشکل نشین.

 

بارن 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۰۲:۲۴
من خودم به اتون توصیه میکنم خیلی دقت کنید تفاوت فرهنگی چیز کمی نیس

به گفتن اقا توجه نکید چون کله اش داغه بعداز یه مدت اعصابت خورد میکنه
اما اگه من به جای شما بودم حرفش قبول میکردم البته اگه میتونی با پوشش کنار بیای چون پسر چش پاک پیدا نمیشه
اما اگه نمیتونی به هیچ عنوان قبول نکن خیلی سخته
من خودم پدرم دراومد باخانواده شوهرم کنار بیام
اصلا نمیتونستن طرز لباس پوشیدنم قبول کنن
مثلا به منم میگفتن باید از زیر دامن شلوار بپوشی
اگه زنی شلوار نپوشه مشکل داره بااین حال من جوراب میپوشیدم اصلا جوری که پاهام بیرون نباشه
اما اگه فامیلاشون با نامحرم شوخی میکرد من میگفتم میگفتن مادلمون پاکه شما دلتون پاک نیس
فقط این وبگم خیلی سخته مگه این که خودت وفق بدی باهاشون چون از لحاظ فرهنگی تفاوت دارید
باید خودت برا متلکاشون اماده کنی فکر نکن شوهرتم پشتت درمیادبعداز یه مدت اونم باهات مقابله میکنه باور کن همه حرفام واقعیت داره

 

میخک 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۰۲:۲۵
چقد باهم تفاوت فرهنگی دارید
🙂

+ فکر کنم راه سختی پیش روتونه اگه انتخابشون کنید و همزمان هم نخواهید از مواضعتون کوتاه بیایید

 

پسر ایرانی 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۱۰:۰۵
این خانواده از این هم که فکر میکنی تفاوت های بیشتری دارن با شما ، چون تازه توی زمان خواستگری خیلی از موارد رو بروز نمیدن

شما باید تکلیف خودتو با ایشون مشخص کنی ، بگی که من اینم و تغییر هم نمیکنم و به هیچ عنوان خانوادت حق ندارن من رو قضاوت کنن یا قصد داشته باشن تغییرم بدن
اگر میبینی نمیتونی باهاشون کنار بیای ، بزنش بهم ، یکی از اصول ازدواج هم کفو بودنه

 

پرتو خورشیدی*متاهل* 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۱۰:۴۰
اولا که بنظرم نمیشه رو حرف این آقا حساب باز کرد

برادر منم زنش بی حجاب بود به زور با حجابش کرد الانم مثلا کنار اومده با حجاب نصفه نیمه ش!!! مثلا ها
ولی من به شدت رو مسئله ی حجاب حساسم و میدونم که برادرم خیلی اینو دوس داره و بهم افتخار میکنه و میدونمم که با توجه به اینکه خیلی خیلی هم منو دوس داره اگر یه اشاره به حجاب افتضاح زنش بکنم میتونم زندگیشونو جهنم کنم (مثلا میتونم موقعی که با من سر تعصباتم روی حجابم شوخی میکنه بگم آره مث زن تو خوبه که همه جاش بیرونه!!!) فقط در همین حد اگر بگم تمومه
البته شما مث زن برادر من نیستی و خودتم تا حدودی اعتقاد داری ولی چون اونا با حجاب شما کنار نیومدن (برعکس ما که تا حدود زیادی کنار اومدیم چون قبلا هم شبیه ایشون رو دیدیم و داشتیم) اینا همش دردسره
اینکه ایشون انقد رو چادر تاکید داشتن از همه خطرناک تره چون برادر من که تاکیدی هم رو چادر نداشت و فقط بهتر میدونست و هیچوقت از چادری بودن طرفش چیزی نگفت الان نقطه ضعفش همین حجاب زنش شده
در کل ایشون یه زمینه ی مناسب برای آشفته کردن زندگی آیندش داره(طرز فکر خودش و خونوادش)
از برادرتون حتما بخواین که دلایلشو بگه حتما حتما پیش یه مشاور برین و اصلا رو حرف کسی حساب باز نکنین(که طرف حسابتون منم و من الم و بلم و…) اینا همش حرفه ممکنه به محض بدست آوردن شما شما رو وادار کنه تو خونه هم مانتو بپوشین

 

ناشناس 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۱۰:۵۵
اینایی که میان میگن وضع مالی ما از اونا بهتره یا مال اونا از ما بهتره ، مگه تو حساب بانکی های همدیگه هستین یا تو خونه زندگیشون هستین و خبر دارین؟ یا میشینین حساب و کتاب میکنین.

جدی این برام خیلی سوال شده.
چون از ظاهر که به نظرم نمیشه چیزی رو تشخیص داد.

 

دخدر دی ماهی 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۱۲:۴۹
اگه فکر میکنی نمیتونی بگو نه و خلاص
زنومرد باید یجورایی مث هم باشن نمیشه که اینطوری از زمین تا اسمون با معیارای خانوادش تضاد داشته باشی
یا اون باید کوتاه بیاد و مثل تو شه یا شما مثل اون شین
موفق باشی

 

سعید آسمان 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۱۲:۵۷
 گفتین وقتی مهمون میاد با بلوز و شلوار؟ این ک اشکال داره چون یه دامن هم باید بپوشید
هی میگین تیپ ساده…بله الان یه مانتوی ساده و بدون دکمه و تنگ و کوتاه هم سادس
خیلی هم ساده
کلا بی حجابی رو یه چیز پسندیده و ساده جلوه دادین

 

سوال کننده 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۱۳:۲۶
سلام.. از پاسخ تک تک دوستان ممنونم
 آقای فرید: مانتوهای من همه یا روی زانو یا پایین زانو هستن، اصلا هم تنگ نمیپوشم و موهامم خیلی کم بیرون هستن آرایشم خیلی خیلی معمولی و همه میگن هیچ ایرادی از حجاب ندارم، تینا جان عزیزم شاید من اشتباه منظورمو رسوندم من اگر میگم بلوز منظورم اون بلوز کوتاهی که تصور میکنید نیست، شاید من اشتباه بیان کردم، لباسی که من وقت سلام کردن پوشیدم بلند بود و روی زانوم بود اصلا تنگ نبود و حجابمم کامل رعایت کرده بودم، نه اینکه فکر کنید برای اونا اینطور پوشیدم، من خودم محرم و نامحرم رو خیلی رعایت میکنم و خیلی معتقدم عزیزم.. عزیزم من نگفتم برترم، اینا رو توضح دادم که مساله روشن بشه و وگرنه منظورم این بود، اون آقا صادقانه میگه من تا حالا حتی یه تار مو از موهای خواهرامو ندیدم و حتی پیش من روسری میزنن و حرفایی از این قبیل..

 

سوال کننده 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۱۳:۲۸
دخمل شاد: عزیزم اون آقا میگه من خواهرام پیش من روسری برنمیدارن،یا مثلا میگه اگه یکی از فامیلامون بیاد خونمون پسرش باهاش باشه سلامم نمیکنن و نمیان پیششون حالا حتی اگر دایی خودشونم باشه نمیان سلام کنن، و این واسه من قابل هضم نیست، آشناییمون هم از طریق واسطه بود عزیزم…

مهندس عزیز: از جوابتون واقعا ممنونم و اینکه وقتتون رو واسه جواب دادن گذاشتین واقعا ازتون ممنونم ولی تربیت خانوادگی من اونطوری که شما برداشت میکنید نیست، من حد خودمو میدونم و تا حالا هرگز به خودم اجازه ندادم خارج از اعتقادم و دینم قدم بردارم..و شاید چادری نباشم ولی رو اعتقادات دینیم خیلی پایبند و معتقد هستم

،ناشناس: دوست عزیز خب میدونم دیگه، خودشون میگن، خواهر خودشون بهش گفته نکنه واسه پول دختر میخوای باهاش ازدواج کنی، یا خودش به واسطه گفتن الان فامیلام میگن واسه پول ازدواج کردی، و همیتطور به واسطه گفته من درآمدم کمه و نمیتونم واسش زندگی مثل خونه پدرش فراهم کنم، به خدا قسم من مادیاتی نیستم و پولش واسم مهم نیست اینو گفتم که نگید من مادیات تو ذهنم بود که گفتم ما از اونا بالاتریم، فقط گفتم که اینم عنوان کرده باشم که خودش میگه فامیلامون اینطور حرف میزنن…

 

سوال کننده 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۱۳:۳۰
دوست عزیز من منظورم از لفظ بالاتر این نبود که بگم برتر هستیم، منظورم بالاتر از لحاظ مالی بود

 

مهتاب 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۱۳:۵۸
به نظرم تفاوت هاتون زیاده بی خیال شو

 

دختر 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۱۴:۳۴
ببین دوست خوبم چطور یک آقایی که در خونه حتی خواهرش که محرمش هست یک تار موهاشو ندیده اما بعد میاد دختری رو انتخاب میکنه که حتی چادری هم نیست و طبق فرمایش خودتون کمی هم موهاش بیرونه من اگر بودم چنین پسری رو قبول نمی کردم چون فکر میکنم این جور افراد دچار دوگانگی فرهنگی هستن به احتمال زیاد در آینده ممکن شما رو هم قبول نداشته باشه و یک تیپ و پوشش دیگری رو بپسنده … من افرادی رو میشناسم که به ظاهر بسیار مذهبی هستن اما در درون و باطن اصلا معتقد نیستن و خیلی از مساعل رو نادیده میگرین هوشیار باشید ایشون جزء این دسته نباشن / بیشتر دقت داشته باشید

 

امیر – متاهل 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۱۴:۴۲
بسم الله

جدا از همه مسائل، یه نکته رو توجه کنید که اگه هدفشون از خواسته چادری بودن همسر اینه که می خواستن همسرشون حجاب مورد قبول اسلام رو داشته باشن، بنظر بنده در قبول کردن ایشون بیشتر تأمل کنید.
چون احتمالا دیر یا زود این آقاپسر خواهند فهمید از نظر فقها مانتو(منظور مانتوهاییه که در یکی دو دهه اخیر در ایران رایج شده) مورد قبول اسلام نیستند، چون حجم بدن رو نشون می دن و از ویژگی های حجابی که اسلام قبول داره اینه که به خوبی اندام و حجم اندام رو بپوشونه.

 

مهسا 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۱۵:۲۳
من با نظر تینا موافقم خیلی جواب کاملی داد

 

من ۲ 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۱۶:۴۰
واقعا با این چیزایی که گفتید به نظرم کفویت ندارین

  بازم تصمیم با خودتونه
 خیلی دقت کنین
دوره آشنایی رو زیاد کنین
نذارین احساسات قاطی بشه

 

دخمل شاد 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۱۶:۴۳
بنظرم تفاوت فرهنگیتون خیلی زیاده

واقعا خواهراش پیش برادرشون روسری دارن!!!!
مگه میشه!!!!
بعد وقتی داییشون میاد چون پسرش پیششه نمیرن سلام و خوش امدگویی!!!
اگه واقعا اینطورین من حتی به کسی که خودش و خانوادش چادری باشن هم توصیه میکنم با همچین خانواده ای وصلت نکنن
بخدا ادم پیر میشه با همچین مذهبی هایی زندگی کنه
بنظرم اینجور مذهبیای غیراجتماعی هستن که خیلی هارو از دین زده میکنن
من چندتا دوست دارم که بعد از دوستی با من چادری شدن یا حداقل مقیدتر شدن به همه چیز.چون بهم میگن با اینکه چادری هستی چقد شادی و میگن انگار زیر چادرت یه دختر شاد و ایده ال رو قایم کردی.چون با نامحرم سنگینم و مودب و با محرم ها و دخترا کلی بگو بخند دارم و اون دوستام که رقصمو دیدن همش میگن یادشون بدم!

 

پرواز 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۱۷:۲۵
کفویت مذهبی چیزی نیست که بشه ندیده گرفت

دو راه بیشتر نیست
یا جواب رد بده
یا درباره حجاب و کلا هر مسئله دینی که اختلاف نظر دارید تحقیق کن و بیشتر با ایشون صحبت کن

 

سپنتا 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۱۷:۳۲
موسی به دین خود عیسی به دین خود.خانوم یه شکاف که چه عرض کنم من بین شما یه گسل میبینم.

 

گل رز 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۱۷:۴۳
دختر خوب تو به حرف برادرت گوش کن واصلا بهش فکر نکن چون این جور خواستگارها اولش کنار میان ولی بعد از ازدواج همه چیز رو به زور به آدم قبول میکنن  درست ومنطقی فکر ک انشالله خوشبخت بشی

 

فرناز 

رتبه‌دهی

  • جمعه ۱ آبان ۹۴
  • ۲۲:۵۹
ما به این میگیم اختلاف فرهنگی و اینجوری ازدواج نمیکنیم به هیچ وجه شما رو نمیدونم

 

سوال کننده 

رتبه‌دهی

  • شنبه ۲ آبان ۹۴
  • ۰۰:۰۱
دوستان از همتون ممنونم بخاطر اینکه وقت گرانبهاتون رو گذاشتین واسم و جواب دادین…

حرفاتون واقعا کمکم میکنه چون واقعا سردرگم شدم… من بارها جواب منفی بهشون دادم ولی باز هم پیغام و واسطه فرستادن و منم سری آخر گفتم از باتجربه ها بپرسم ببینم شاید واسه دیگران هم همچین چیزی پیش اومده باشه…
واسه خیلی ها این مسائل قابل هضم نیست همونطور که خودم واقعا غافلگیر شدم از این صحبتا ولی عین واقعیته که میگه حتی موهای خواهرمم ندیدم
از همه ی دوستان ممنونم که با نظراتشون بهم کمک کردن، خیلی کمکم کردین

 

یاحسین 

رتبه‌دهی

  • شنبه ۲ آبان ۹۴
  • ۰۱:۲۴

منم موافقم کفویتی درمیون نیست

یه نکته هم بگم.به تضادبین رقص عربی وترکی و همش وسط بودن و اون حجاب و چادر هم فکرکنید.آی ملت مسلمان رقص حرام است.پس با افتخار نیاین و پزبدین هم باحجابم هم عربی رقصیدنم تکه.

یا رومی رومی یا زنگی زنگی.یه جور باش.یه رنگ باش

 

پرتو خورشیدی*متاهل* 

رتبه‌دهی

  • شنبه ۲ آبان ۹۴
  • ۱۲:۵۰
چه مسخره بنظرم باهاشون وصلت نکنین اینا از اعتدال به دورن

 

FYI: For Your Information به دخمل شاد 

رتبه‌دهی

  • شنبه ۲ آبان ۹۴
  • ۱۴:۳۶
 رقص در مجالس زنانه بدون آهنگ موسیقی حرام است یا حلال؟ و در صورتی که حرام باشد، آیا ترک مجلس بر شرکت کنندگان واجب است؟ج. رقص زن برای زنان اگر عنوان لهو بر آن صدق کند مثل این‌‌که جلسه زنانه تبدیل به مجلس رقص شود، محل اشکال است و احتیاط واجب در ترک آن است؛ در غیر این‌صورت هم اگر به‌‌گونه ‏ای باشد که شهوت را تحریک کند و یا مستلزم کار حرام و یاترتّب مفسده‏ ای باشد، حرام است و تَرک آن مجلس به عنوان اعتراض بر کار حرام، چنانچه مصداق نهی از منکر محسوب شود، واجب است.. آیا رقص زن برای شوهرش یا مرد برای همسرش حرام است؟ج. اگر رقص زن براى شوهرش یا برعکس، همراه ارتکاب حرامى نباشد، اشکال ندارد.

دفتر حضرت آیة الله العظمی خامنه ای(مد ظله العالی):رقص زن براى زنان اگر عنوان لهو بر آن صدق کند؛ مثل این‌که جلسه زنانه تبدیل به مجلس رقص شود، محل اشکال است و احتیاط واجب در ترک آن است. در غیر این‌ صورت هم اگر به‌گونه‌‏اى باشد که باعث تحریک شهوت شده و یا مفسده‏اى بر آن مترتب شود و یا همراه با فعل حرام (مانند موسیقى و آواز حرام) باشد یا مرد نامحرمى حضور داشته باشد، حرام است. و در حکم فوق تفاوتى بین مجلس عروسى و غیر آن نیست.

 

دفتر حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی(مد ظله العالی):تنها رقص زن براى شوهرش جایز است، و بقیّه اشکال دارد. البتّه منظور رقص لهوى است، نه هرگونه حرکات منظّم و موزون و در مورد موسیقی هم توجه داشته باشید کلیّه صداها و آهنگ هایى که مناسب مجالس لهو و فساد است حرام، و غیر آن حلال است. و تشخیص آن با مراجعه به اهل عرف، یعنى افراد فهمیده متدیّن، خواهد بود.

 

دفتر حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی(مد ظله العالی):موسیقی مطلقاً حرام است و فقط رقصیدن زن برای شوهرش در صورتی که همراه با حرامی نباشد، جایز است.

 

دختر خردادی 

رتبه‌دهی

  • شنبه ۲ آبان ۹۴
  • ۱۹:۵۲
به عنوان یه خواهر کوچکتر بهتون میگم اصلا هیچ کفویتی ندارید
چون پسری که اعتقاد داشته باشه خانومش باید چادری باشه به هیچ وجه کوتاه نمیاد که پوششی مثه شما داشته باشه و بگه من کنار ماومدم با نوع پوششتون!! این یعنی اینکه من اعتقاداتم رو با شرایط دیگران وفق میدم و این جای بسی تامل داره….

از لحاظ فرهنگی هم که اصلا با هم جور نیستید!!!!

ان شاالله بهترین تصمیم رو بگیرید

 

دختر خردادی به دخمل شاد 

رتبه‌دهی

  • شنبه ۲ آبان ۹۴
  • ۲۰:۰۲
ان شاالله که همیشه شاد باشید و حجابتون هم کامل باشه دوست خوبم:) ولی یه نکته ای رو دوس داشتم بگم شاید خودتون متوجه این تناقض موجود بین چادری بودنتون و رقاص حرفه ای بودن شما نشده باشید ولی همینکه می گید دیگران بعد از مجلس تعجب می کنن که ما چادری هستیم اصلا صورت خوشی نداره اینطوری دید دیگران هم نسبت به چادر و افراد چادری خیلی بد میشه و اون چادر رو به عنوان تیپ شما قبول می کنن نه اعتقاداتتون….چه خوبه که آدم اون حجب و حیایی که با چادر در بیرون داره رو در مجالس زنونه و بدون چادر داشتن هم داشته باشه
رقص بد نیست اما تا یه حدیش خوبه….
بین چادری بودن و رفتار چادری داشتن تفاوت زیاده….اینا رو مثه یه آبجی بهتون گفتم و البته بیشتر به خودم هم گوشزد کردم:)
موفق باشی

 

پریداس 

رتبه‌دهی

  • شنبه ۲ آبان ۹۴
  • ۲۰:۳۲
جااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان….؟؟ خواهرا جلوی  برادر روسری سرشون میکنن و برادر یه تار موی خواهراشو ندیده…؟؟؟؟!!!!!! :O

 

دخمل شاد 

رتبه‌دهی

  • شنبه ۲ آبان ۹۴
  • ۲۱:۱۳
به یاحسین و fyi: دوست عزیز برداشتتون از پز دادن اشتباهه.ادم اصولا نسبت به رفتاری اینطور برداشت میکنه(منظور اینکه فکر میکنه کسی پز میده)که احساس غبطه داره!!!

شمایی که میگی موسیقی حرامه یه سوال؟اونوقت ادم چه جوری میخواد برقصه مداحی بزاره با صدای مداحی برقصه!!البته برای همسرش چون میگید رقص فقط برای همسر مجازه.اتفاقا چون اقا گفتن رقص زن در مجلس زنونه اگه مفسده نداشته باشه بلااشکاله منم میرقصم و تا حالا هم که مفسده ای نداشته.فکر هم نمیکنم زنی با دیدن رقص معمولی مثلا ترکی یه زنه دیگه بخواد تحریک شهوانی بشه!!!مگر اینکه مشکل یا بیماری روانی داشته باشه!!!در ضمن رقصهای محلی و موسیقی جزو هنر محسوب میشه و شمایی که میگی موسیقی حرامه بهتره گهگاه به کنسرتها و جشنواره های رقصهای محلی که در برج میلاد و…برگزار میشه یه سر بزنید و ببینید که چه مفسده ای داره واقعا!!بعد اینکه یه خانم و یا اقا از کجا باید رقص رو یاد بگیره اگه رقص زن در زنها و مرد در مردها حرامه!!مادرزادی باید بلد باشه!در ضمن خوبه بدونید که رشته دانشگاهی یکی از مراجع عظام موسیقی بوده و حالا به دلایلی خیلی گفته نمیشه و بعضی از دوستان سعی در کتمانش دارن در حالی که خود مرجع محترم تایید کردن

 

پرتو خورشیدی*متاهل*به دخمل شاد 

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳ آبان ۹۴
  • ۰۹:۴۵
عزیزم از مراجع بالاتر الگوهای دینی ما و معصومین ما هستن

من یکّی که هیچوقت در مخیّله م نمیگنجه که حضرت زهرا(س) تو زنونه رقصیده باشه و همینطور بقیه ی زنان مومن
در گناه بودن رقص و موسیقی و … شکّی نیست ولی از انجام این کارها بدتر توجیه کردن این کاراس
هیچ معصومی توصیه به رقص یا موسیقی حتی در نوع حلالش(رقص برای همسر و گوش کردن موسیقی حلال) نکرده این نشون دهنده ی بی ارزش بودن این اعماله پس خواهشا یه بازنگری داشته باشین

 

یاحسین 

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳ آبان ۹۴
  • ۱۱:۰۶

رقص و موسیقی مطرب چی هس که بخوای غبطه شو بخوری؟؟؟؟

اون رقصی هم که زن براشوهرش مجازه بایدحرامی توش نباشه.دوتاتکون الکی و ادااصول هم مردتو قانع میکنه.البته اگه مردتم اعتقاداتش مثل خودت باشه.

راه روشنه.نیازی به دودوتاچهارتای زیادنیس.انتخاب باشماست

 

ناشناس 

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳ آبان ۹۴
  • ۱۲:۱۳
بیخیالش شو که اگه بله رو رو دادی در اینده نه شما ارامش خواهید داشت نه اون اقا فعلا داغه که این حرفارو میزنه نمونه شو تو فامیل داریم بنده خدا خانمه میگه نه مهمونیای شوهرم بهم خوش میگذره نه مهمونیای خودمون چون اونجوری که میخواد نمیتونه باشه چند بار تا پای طلاق پیش رفتن ولی به خاطر پسرشون منصرف شدن اگه فکر میکنی میتونی مثل خانواده اقا خودت و پوششتو تغییر بدی قبول ل کن

 

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳ آبان ۹۴
  • ۱۳:۱۸
کجای اسلام گفته خواهر جلوی برادرش روسری بزنه. این نشون دهنده دیندار بودن نیست .شما تفاوت فرهنگی دارید تفاوت فرهنگی مسئله ی مهمی هست. تفاوت طرز فکر و نگاه .اختلاف فرهنگی ادمو پیر می کنه .جواب منفی بده هرچند که واسطه بفرسته وقتی این همه اختلاف دارین ازدواج اشتباهه

 

رضا 

رتبه‌دهی

  • يكشنبه ۳ آبان ۹۴
  • ۱۴:۰۲
خانم محترم عاجزانه ازتون خواهش میکنم به خاطر یک عمر آرامش خودتون و همینطور اون آقا به این ازدواج تن ندید. اینو کسی داره به شما میگه که ۱۰ سال تجربه همچین ازدواجی رو داره. من همسرم رو واقعا دوست دارم. ایشون از همه نظر خوب هستند قانع، نجیب، شوهر دوست و … اما ما از همون اول از نظر مذهبی با هم تفاوت های زیادی داشتیم. من دوست داشتم همسرم آرایش نکنه، مانتو کوتاه نپوشه، لباس تنگ نپوشه و … ولی ایشون در عین نجابت درونی که داشت خیلی به این چیزها پایبند نبود. الان بعد از ۱۰ سال هنوز سر این مساله مشکل داریم و من واقعا از اینکه چرا با کسی که مثل خودم فکر نمی کنه ازدواج کردم پشیمونم. هم اون تو این ۱۰سال خیلی اذیت شد هم من. در حالیکه اگر هر کدوم از ما با کسی ازدواج می کردیم که مثل خودمون فکر می کرد شاید خیلی بیشتر از زندگیمون لذت می بردیم. باز هم میگم سعی کنید با کسی ازدواج کنید که مثل خودتون فکر کنه یا حداقل دیدش به زندگی، دین و … به شما نزدیک باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *