دسته‌ها
ازدواج دوست پسر دوست دختر

ازدواج برای شریک شدن در شادی و غم و غصه

ازدواج برای شریک شدن در شادی و غم و غصه

من برای شادی بیشتر ازدواج میکنم ,داشتن یک شریک برای غم و غصه خوردن ,دوست پسر به چه درد میخوره؟

ازدواج برای شریک شدن در شادی و غم و غصه
ازدواج برای شریک شدن در شادی و غم و غصه

سلام
من در بین متاهلین ( البته از نوع متعارف و غیر متعارفش ) میبینم که دو رویکرد وجود داره معمولا :

۱- متاهلین فرضی (دوست دختر و دوست پسر):

این دسته از متاهلین، معمولا طرف مقابل رو شریک غم هاشون میدونن.

اصلا علت دوست شدن با جنس مخالف اینه که فرد بتونه غصه ها و غم هاش

رو به کسی بگه، و یک محرم راز و سنگ صبور مطمئن داشته باشه.

۲- متاهلین واقعی (زن و شهر شناسنامه ای):

این دسته برخلاف دسته اول رفتار میکنه (حداقل درباره آقایون که من اینطور فکر میکنم!)

یعنی آقا برخلاف دسته اول که مرد دوست دختر رو پیدا کرده تا سنگ صبور و محرم رازش باشه

و شریک غم هاش بشه، دوست نداره به زنش از غم ها و غصه ها و رازها ( مثلا نقاط ضعف )

بگه و همیشه دوست داره غصه هاش رو پنهان کنه و ضعف هاش رو بپوشونه

و از خودش یک شخصیت خیلی محکم و استوار نشون بده!

ولی در عوض یا غصه ها و غم هاش رو باید توی دلش چال کنه و بالاخره یه روزی هناق بگیره!

و یا بره بگرده یه همدم و محرم راز دیگه پیدا کنه ( مثلا یه رفیق! و یا در موارد بدتر شاید دوست دختر سابق! همکار خانوم یا ……)

و همین شاید باعث بشه زنش هم حس کنه این مرد اونو غریبه میدونه و خیلی باهاش

خودمونی نمیشه و به اصطلاح حرفای دلشو پیش کس دیگه میزنه!

به نظرتون کدوم رویکرد بهتره؟

خصوصا خانوم ها چطور مردی رو بیشتر دوست دارید؟

یک شوهر به ظاهر مقتدر و همیشه لبخند بر لب که یک کلمه از مشکلات و

غصه هاش حرفی نمیزنه و همیشه وانمود میکنه همه چیز خوب و آرومه تا مبادا آب توی دل زن و بچش تکون نخوره؟

یا یک مردی که هروقت غصه ای داشت و یا چیزی آزاری میده بیاد به همسرش بگه و باهاش درد

دل کنه و حداقل اینطوری مرحمی برای زخم و دردهاش پیدا کنه؟
و البته در این حالت مرد خالی میشه و حس خیلی خوبی پیدا میکنه و احساس صمیمیت خیلی بیشتری

با همسرش میکنه و دیگه دیواری بین خودش و زنش نمیبینه(البته نظر منه!) و همین باعث

روحیه و دلگرمی بیشترش برای مبارزه با مشکلات میشه! و حتی شاید مشاوره های زنش هم بهش کمک مضاعفی بکنه!

هم آقایون و هم خانوم ها نظرتون رو بگید!

من خودم به عنوان یک پسر غد و مغرور حتی حاضر نیستم حضورا برم پیش مشاور! حتی

اصلا با کسی مشورت غیر تخصصی کنم ( اینجا هم چون مجازیه و کسی کسی رو نمیشناسه دارم میگم! ) .

و میدونم خیلی مردها ذاتا اینطوری هستن و اصلا دلشون نمیخواد هیچ ضعفی نشون

بدن و دوست دارن همیشه کامل باشن و خودشون رو عقل کل بدونن!

ولی ما هم نیاز داریم حرف بزنیم! ما هم پر از نقطه ضعیفیم! هرچند یه پهلوون پنبه ی پوشالی ساخته باشیم

و هرکس ببینه فکر کنه با یه مرررررد واقعی طرفه! ولی ما هم انسانیم و عواطف و احساس داریم!

قدیم مردها این چیزهارو ننگ و خاری میدونستن و تا میمردن لب به درددل باز نمیکردن!

و هیچوقت دلشون نمیخواست تصویر ایده الی از خودشون رو بهم بزنن! دوست داشتن همه فکر کنن

اینا هیچ غم و غصه ای ندارن، یا اگر دارن اینقدر مرد هستن که اصلا براشون مهم نیست و خم به ابرو نمیارن!

من همه ی اینهارو قبول دارم، ولی …………. پس زن میگیریم واسه ی چی؟

منم دلم نمیخواد جلوی احدالناسی ضعف نشون بدم، ولی زن برای همینه دیگه!

پس زن به درد دردل نخوره و سنگ صبور مردش نباشه، پس به چه دردی میخوره؟ 😀

از نظر خانومها این رفتار اقتدار مرد رو از بین میبره؟ مرد رو در نظرشون ضعیف

و غیرقابل اعتماد جلوه میده؟ مرد از چشمشون میفته؟

و یا بعضیا میگن که وقتی یه مرد واسه ی یه مشکلش ۱۰ درجه ناراحت و نگرانه

(مثلا چک بی محل بهش دادن و کلی از سرمایه اش به باد رفته!) زنش اگر بفهمه ۱۰۰ درجه ناراحت میشه

و انگار دنیا روی سرش خراب میشه و خلاصه ممکنه خیلی احساسی تر از مرد رفتار کنه و حسابی

داغون شه و فکر کنه بدبخت شدن رفت و زندگیشون پاشید و همینطوری واسه خودش یه آینده ی نابود شده فرض کنه!

بالاخره چی درسته و چی غلطه؟

زن شریک غم ها و غصه ها نیز باید باید باشه؟ یا نه فقط شریک شادی های آدم باشه؟

با زنمون درد دل کنیم یا بریم فکر حفر یک چاه عمیق باشیم و مثل مولامون علی علیه السلام، شبها با چاه نجوا کنیم؟!

ممنون میشم دوستان نظراتشون رو بگن

نظرات (۴۰) – نمایش (۱۳۲۳) – نمایش کادر نوشتن نظر

 

عمو رجب

  • پنجشنبه ۲۳ مهر ۹۴
  • ۱۹:۲۴
Reply
۰۰
یک زن همسره، شریک زندگی، غمها و شادیها

ولی خوب هیچ پسری دوست نداره به چشم یک موجود ضعیف و قابل ترحم بهش نگاه بشه.حتی از طرف زنش.دیگه مشخصه هرچیزی رو مطرح نمیکنه و بعضی چیزا رو تو دلش چال میکنه

 

پاییز

  • پنجشنبه ۲۳ مهر ۹۴
  • ۱۹:۴۷
Reply
۰۰
سلام

زن هم شریک غصه ها و غم هاست هم شریک شادی ها ، به نظرم تو خوشی ها که همه با هم خوبن و همه چیز بر وفق مراده و مشکلی نیست ،  مهم اینه که آدما تو سختی ها و غم و غصه ها کنار  هم باشندو خودشون رو نشون بدند،  موقع  غم و غصه هاست که زن و شوهر میتونند به هم ثابت کنند که همدیگه رو دوست دارند و کنار همند و پای هم وایسادن‌.
موفق باشید.

 

کوروش

  • پنجشنبه ۲۳ مهر ۹۴
  • ۲۰:۳۳
Reply
۰۰
من اعتقاد دارم که خستگی مرد باید تو بغل همسرش در بره و درداش رو باید خانوم از زیر زبونش بکشه.  ولی اینطور که معلومه خانم ها خیلی خسته ترن و کار های خونه خستشون میکنه. قبول دارم که خانوما هم خسته میشن ولی تو رو خدا اینقدر غر به جون شوهرتون نزنید دیگه

 

£ بانووو

  • پنجشنبه ۲۳ مهر ۹۴
  • ۲۰:۳۷
Reply
۰۰
سلام ۱۰۰درصد باید به خانومش بگه یعنی چی این حرف. بره به یکی دیگه بگه ! اصلا یکی از موارد راز داری محرم اسرار هم بودن کاش زمونه مثل بچگی من بود اون موقع ها اسم دوست دختر دوست پسر میومد اصلا اون فرد ….انگشنما میشد اشک تو چشم من جمع میشه حس میکنم من متعلق به زمان الان نیستم یعنی چی این حرف

 

مهندس برق

  • پنجشنبه ۲۳ مهر ۹۴
  • ۲۰:۴۰
Reply
۰۰
تو رابطه دوس دختر پسری…آقا یا همون پسر فقط به دنبال رابطه جنسیه نه هیچ چیز دیگه..اینو به عنوان یه داداش میگم به دختر خانما  که آقاست فقط به دنبال رابطه جنسیه تو این مدل رابطه ها شک نکنین…ولی تو رابطه زناشویی جدای از رابطه جنسی دوست داره تو غم ها و شادیاش با خانمش شریک بشه دقت کنین گفتم هردوتاش..نه فقط یکی……خداحافظ

 

زهرا میم 

  • پنجشنبه ۲۳ مهر ۹۴
  • ۲۰:۵۳
Reply
۰۰
 زن ومرد باید سنگ صبور هم باشن!!!!

هر دو طرف !!
اگر ادم با چشم باز وعقل انتخاب کنه
بدبخت نمیشه که مجبور باشه به هرکسی غیر همسرش تکیه کنه  تا دلش اروم بشه.

 

مجید ۹۴

  • پنجشنبه ۲۳ مهر ۹۴
  • ۲۱:۲۵
Reply
۰۰
والا من این همه پسرا رو میشناسم که دوست دختر دارن اینجوری نبوده که برن سفره دلشون رو پیششون باز کنن وایسن درد دل کردن…!!

معمولا روابط دوستی غم و غصه ای درش نیست(شاید یه روز نشستم مفصل نوشتم که چرا اینجوره…!!)
خوب یا بد نمیدونم از نظر بقیه چجوریه ولی من درباره خودم که بخوام بگم اصلا دوست ندارم بشینم درد دل کنم با یه دختر…!!
تنهایی راحت ترم. همین که یه گوشه دنج و ساکت باشه کافیه. نه اینکه نخوام اصلا دوست ندارم و نمیتونم وقتی ناراحتم بشینم دربارشون حرف بزنم…!!
وقتی هم میشنوم بعضیا اینجوری راحت حرف میزنن و هر چی تو دلشونه رو میریزن بیرون واقعا تعجب میکنم چطوری میتونن اینکارو بکنن…!!
من ازدواجم بکنم حتما به خانمم میگم که وقتی ناراحتم دوتا کار رو نکن:
۱- سوال پیچم نکن (این یکی واقعا دیوونه کنندس وقتی یکی انجامش میده…!!)
۲- تا وقتی خودم چیزی نگفتم سعی نکن که بشینی درباره ناراحتی من حرف بزنی
نهایتش اینه که با دوستای خودم بزنم بیرون تا به اون چیزا فکر نکنم. ولی کلا همون تنهایی بهترین مرحمه.
به قول شاعر:
اونقدر بزرگه تنهایی این مرد         که حتی تو دریا نمیشه غرقش کرد…
یا جای دیگه میگه:
من مرد تنهای شبم    زن دست بردار از سرم… 🙂
بزرگوار دومی رو خیلی خوب گفته…!!

 

دخمل (ع)

  • پنجشنبه ۲۳ مهر ۹۴
  • ۲۲:۰۱
Reply
۰۰
من دوستدارم و میخوام ک شوهرم حرفاشو بهم بگه خب به قول شما به من نگه به کی بگه. ادما با حرف زدن سبک تر و راحت تر میشن مخصوصا اگ شنونده بهترین دوستت(همسر) باشه.و از شنیدن ناراحتیاش و دغدغه هاش یا همون نگرانیاش اصلا احساس نمیکنم ادم ضعیفی هست تازه بیشترم دوستش دارم واقعا دوسداشتنی تر میشه برام چون منو خودشو یکی دونسته.دلم میخواد بوسش کنم و بگم نگران نباش ما باهمیم (شریک زندگی هستیما نه فقط شریک شادی)

اما طوری نباشه که دیگه مدام بگه
مثال :داریم ورشکست میشیم.اگه هی مدام (مثلا روزی چند بار) بگه داریم ورشکست میشیم چیکار کنیم .من بازم از این زود به زود گفتنش ناراحت نمیشم بلکه استرس میگیرم.ادما هم ک وقتی استرس دارن مغزشون کج و معوج کار میکنه
من وقتی بدونم تو مشکلاتم یکی همراهمه و تنهام نمیزاره انرژیم صد برابر میشه مطمعنا مردا هم هینجورن

 

اینده

  • پنجشنبه ۲۳ مهر ۹۴
  • ۲۲:۵۸
Reply
۰۰
من هنوز ازدواج نکردم ولی دلم میخواد زنم همه درداشو به من بگه منم بهش بگم

در کل با هم دردو دل کنیم

ولی همسر نبایدبی جنبه باشه که اگه اون یکی یه مشکلشو بهش گفت همش سر کوفتش بزنه اصلا اون دیگه همسر نیست دشمنه دشمن

 

شباهنگ

  • پنجشنبه ۲۳ مهر ۹۴
  • ۲۳:۰۱
Reply
۰۰
من به عنوان یه مرد متاهل دوس دارم مشکلاتمو به همسرم بگم ولی در آخرش هم بگم چیز مهمی نیست و نگران نباش. نباید تو دل خانوم رو خالی کرد چون خانومها احساساتی هستن (البته این نقطه قوتشونه و فرقشون با مرد همینه) و دچار ناراحتی و استرس میشن. زن باید حس کنه شوهرش میتونه مشکلات زندگی رو حل کنه چه تنهایی و چه با کمک زن و بچش اما غرور و اقتدار مرد نباید بشکنه.

 

باید امشب بروی

  • پنجشنبه ۲۳ مهر ۹۴
  • ۲۳:۱۱
Reply
۰۰

هم زن و هم مرد باید برای دردودل کردن اصولی رو رعایت کنند؛ مرد اشکالی نداره دردل کنه ولی بهتره دردلش همراه با اظهار عجز و ناتوانی نباشه بلکه برای گرفتن راه حل و پرسیدن و احترام به نظر همسرش باشه. زن هم باید از دردل هایش بگه ولی نه خیلی زیاد و در وقت نامناسب که مرد رو خسته و کلافه کنه. اما این که مردها زیاد اهل درددل کردن نیستند مخصوصا برای همسرانشون علاوه بر شخصیت و غرورشون میتونه از اونجا ناشی بشه که در زندگی زناشویی بر خلاف دوستی مساله ای هست به نام تعهد و احساس مسوولیت، مردها احساس میکنند نباید همسرشون رو با این حرفها ناراحت کنند، اونها خودشون رو در برابر احساسات زن هاشون مسوول  میدونن، ازطرفی زن وقتی مشکلی داره بیشتر برای گرفتن همدردی شوهرش دردل میکنه ولی مرد وقتی مشکلی داره بیشتر از اینکه به دنبال همدردی باشه به دنبال راه حله برای همین سعی میکنه با در خود فرو رفتن و فکر کردن مشکلش رو حل کنه

کفش هایمان کو؟

ما نمیتونیم کسی رو مجبور به درددل بکنیم، ما فقط میتونیم وظیفه ی خودمون رو انجام بدیدم، اگه کسی دردل کرد گوش شنوایی باشیم برای دردهاش

 

عشق من

  • پنجشنبه ۲۳ مهر ۹۴
  • ۲۳:۲۹
Reply
۰۰
زندگی پستی و بلندی داره و زن ومرد باید با هم و در کنا هم زندگی رو بسازن. زن و شوهر محرم ترین افراد نبست به همن اند و باید همراه هم دل و محرم راز یکدیگه باشن. چرا فکر میکنید با درد ودل کردن با همسرتون اقتدارتون کم میشه اگه حرف  دلتونو به اونا نگید پس به کی میخواید بگید . من که خیلی خوشحال میشم که همسرم باهام درد ودل کنه احساس میکنم منو امن دونسته و بهم اعتماد داره و دوستم داره و تو زندگیش جایگاه مهمی دارم که با من صحبت میکنه و هم فکری میخواد. این کار به نظر من باعث نزدیکی بیشتر دو طرف به هم میشه.

 

بهمنی

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۰۰:۱۲
Reply
۰۰
اخه دوست دختر به روت نمیاره فوقشم به روت بیاره باش کات میکنی ولی اگه زن بفهمه یجای کارت میلنگه راست و چپ همونو میزنه تو سرت به نظر من غم و غصه های یه مرد باس تو دل خودش بمونه

 

ناشناس

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۰۰:۱۷
Reply
۰۰
خب من فکر میکنم یکی از خصوصیات اقایون اینه که دوست ندارن مشکلاتشونو به خانمشون بگن همچین مواقعی خانم باید انقدر خانم باشه که اونقدر همسرشو خوب بشناسه که متوجه بشه که جناب شوهر چشه

ا

 

پاییز به مجید ۹۴

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۰۰:۲۲
Reply
۰۰
شعر دومت  جالب بود هههههه، مرسی

 

…..

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۰۱:۴۰
Reply
۰۰
در صورت نگفتن درد و مشکلش به من اصلا اقتدارش زیر سوال نمی ره. به خودشم گفتم حس می کنم که من غریبه ام و منو دوست نداره.

ما خانمها مسائل رو اکثرا از جنبه عاطفی می بینیم و بررسی می کنیم

 

امید

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۰۲:۰۶
Reply
۰۰
بقول ویگن : زن گل ماتمه خارو گل باهمه زن نامهربون دشمن جونه.

پس در نتیجه هم شریک غم هم شریک شادی.

 

باران

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۰۲:۱۵
Reply
۰۰
بعصی از حرفارو نمیشه به همسر گفت درست همسر محرم اسرار ولی بازم نمیشه هرحرفی روبزنه یک کم اگه واقع بین باشیم متوجه حرفای من میشید همه اش که نمیشه از روی احساس حرف زد من مثلا اومدم رازم گفتم بعدیه مدتی مثلا از همسرم جدا شدم ایا ایشون یا خود بنده میتونم اسرار طرف مقابل حفظ کنم .

 

هانی

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۰۸:۳۶
Reply
۰۰
هیچ خانومی از شنیدن صحبت های همسرش و درد دل و مشورت کردنش ناراحت که نمیشه هیچ خوشحالم میشه که اینقدر به مرد زندگیش نزدیکه، مگر اینکه آقاهه دنیایی از مشکلات باشه و هر روز بخواد سر یه موضوعی ننه من غریبم بازی در بیاره که اینطوری اقتدارش از بین میره. ولی اگه هر روزم نیاز به مشورت یا درد دل یا همفکری داشته باشه چیزی از اقتدارش کم نمیکنه.

ولی اگه میخواید برید سرتونو بذارید رو پای خانومتون و گریه کنید و از بدبختی هاتون بگید میشید یه پسر لوس، این اتفاق نباید نهایتا بیشتر از یکی دو ماه یه بار اتفاق بیفته، مگر اینکه حالا از یه موضوعی یه مدت ناراحت باشید که طول بکشه ولی بعد که تموم شد هر روز همین داستان نباشه D:

 

مریم

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۰۸:۴۳
Reply
۰۰
اگر درد دل نبود که ازدواج کردن فایده نداشت. مگر داری فیلم بازی می کنی که وقتی ناراحتی بگی خوشحالم.هیچی تو نظر یه خانوم اینقدر بد نیست که شوهرش درد ومشکل زندگی اون رو به یه فرد غریبه بگه. هر زنی اگه بدونه شوهرش مشکل یا درد داره تمام سعیشو میکنه.یا حداقل سعی میکنه ارامش بیشتری برای شوهرش فراهم کنه.من  اگربفهمم که شوهرم مشکلشو به دوست دخترش گفته اعتماد به نفسم از دست می دهم.منو حساب نکرده کسی رو که به زندگی ربط نداره دخالت داده.اگر به من نگه احساسم مثل اینه که دو ماه برای امتحان خوندم حالا نمره اومده سه از صد.همچین مردی بی انصافه.اصلا مرد یعنی درد .بی دردی که علاج نداره.در ضمن اگه بدونم مردی به درد دلم گوش نمی ده محاله باهاش ازدواج کنم.ادم برای درداشه که ازدواج می کنه وگرنه بقیه اش انفرادیه.

 

دختر

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۱۰:۰۰
Reply
۰۰
با نظر هانی کاملاً موافقم

من ترجیح میدم همسرم مسایل و مشکلاتش رو با من درمیون بذاره در غیر اینصورت احساس میکنم من رو غریبه می دونه یا از اون بدتر وقتی ببینم یک گوشه بغ کرده و تنهایی نشسته و با من حرف نمی زنه احساس می کنم مشکل از من بوده …
و برای همین منظور در مورد روحیات آقایون و نحوه به حرف آوردنشون خیلی مطالعه کردم
تا الان تو مرحله خواستگاری اکثراً موفق بودم و مسایل رو راحت مطرح می کنند
احساس می کنم دلیل این راحت صحبت کردن اکثر افراد با من اینه که هیچوقت کسی رو سرزنش نمی کنم یا در مورد کسی قضاوت نمی کنم که بخواد بترسه از مطرح کردن مشکلاتش

 

عروس خلیج فارس

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۱۰:۱۲
Reply
۰۰
سلام

میخواستم نظرمو بنویسم دیدم دیدگاهی ک از ی مرد و همسرم دارم همینه ک آقای شباهنگ فرمودن.
همسرمنم دقیقا اینجوریه.مشکلاتشو همشو میاد میگه اما سریع میگه چیزی نیست ک خودم حلش میکنم ببینه ناراحت میشم زود میخندونتم و میگه اجازه نداری ی لحظه هم ناراحت باشی من مث کوه اینجا وایسادم.
دیگه دلم قرص میشه خیالم راحت میشه.

 

نرگس جونی

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۱۱:۳۶
Reply
۰۰
صحبت کردن برای خانم ها خیلی مهمه

به نظرم بهترین کار اینه که کل روزت رو برای همسرت تعریف کنی تا دلت سبک شه ولی مشکلاتتو نگو
گاهی اعصابت خورده و اگه نگی مثلا همسرت به خودش میگیره ناراحت میشه در چنین مواقعی بگو که مثلا با فلانی دعوام شد ولی گو اون چه چیزایی گفت یا ضایع شدی …این طوری اون اعصاب خرد تو رو به خودش نمیگیره ..بیشتر مراعات حالتو میکنه…بیشتر محبت میکنه….

 

….

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۱۲:۲۴
Reply
۰۰
خب من اگر بخام درباره ی خودم بگم همسر من درکل بسیار شخصیت مردونه ای داره اما بواسطه ی محیط کارمون که باهم کار میکنیم خیلی زیاد هم با هم حرف میزنیم و اگر مشکلی باشه طبیعتن با من مطرحش میکنه. درکل خیلی آدم موج منفی ای نیست که یکسره غصه بخوره و نیاز به دردودل کردن داشته باشه! ما یه کارگاه تخصصی داریم و درامدمون وابسته به آمار کاریمون و تعداد سفارشاتیه که میگیریم اخلاقش اینجوریه که اگر آمار کاریش پایین بیاد و از نظر اقتصادی در شرایط بدی هم قرار بگیره بازم میگه روزی دست خداست هرچی خدا بخاد همون میشه و واقعنم اینجوری فکر میکنه و چون هردومون توی این موارد هم عقیده هستیم اینجور مواقع با خودم دردودل میکنه و با سرعت خیلی بالایی هم آروم میشه چون حرفمون یکیه! مثلن گاهی پیش میاد که کلی مواد اولیه خریداری کرده و چک داره اما ازون ور سفارش کار نداره و این وسط خیلی سختمون میشه اما واقعن به خاطر اعتقاداتش حرص نمیخوره! منم مث ایشون معتقدم هرچی خدا بخاد همون میشه پس دلیلی نداره که بشینیم غصه بخوریم!

اما خب به نظر من زن و شوهر باید شریک غم و شادی همدیگه باشن اما زن هم باید بدونه که اینجور مواقع چطو  رفتار کنه. اولن اینو بگم که اگر شوهر من مث خودم فکر نمیکرد و مدام از پایین اومدن آمار کاریش مینالید و … من چون اعصاب همدردی باهاشو نداشتم بعد از مدتی طوری باش رفتار میکروم که دیگه با من دردودل نکنه! اما اگر مردی دردودل کردنش در حد معمول و معقول باشه و موج منفی نباشه بهتره که زنش شیوه ی همدردی با مردها رو یاد بگیره. مثلن زن باید طوری رفتار کنه کا مرد بعد از دردودل کردن حالش از خودش به هم نخوره. باید توی همدردی کرون با شوهرش طوری رفتار نکنه که شوهرش فکر کنه آدم ضعیفیه! بابد بهش انرژی مثبت بده. باید ازش تعریف کنه که مرد دفعه ی احساس ضعف نکنه. اما خب خیلی از خانمها اینو نمیدونن. با شوهرشون مث بچه ها رفتار میکنن! هیچ مردی دوست نداره جلوی زنش احساس ضعف کنه و زنش اون رو ضعیف ببینه پس بهتره زن طوری حرف بزنه که به مرد احساس ضعف دست نده! اگر زن این اصل رو بدونه و رعایت کنه و مرد هم به راحتی با زنش درد و دل کنه این بهترین حالت ممکنه. و به هردو حس آرامش و امنیت بالایی دست میده

 

به دخمل (ع)

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۱۲:۴۶
Reply
۰۰
یه چیزی بگم؟  هر وقت اسم شما رو میبینم اینجوری میخونمش… دخمل علیه السلام!!!! نگفتم که ناراحت بشید ها گفتم که بخندید. خب چیکار کنم ناخودآگاه اینجوری میخونمش!

 

سید

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۱۶:۲۴
Reply
۰۰
جالبه کاملا برعکس فکر میکنی !

دوست دختر و پسر : پسر برای نیاز جنسی میره طرفش ، دختر برای نیاز عاطفی

پسر دروغ میگه چون اگر یک بار چیزیو که دوست داره امتحان کنه دختر رو میندازه دور !!! فقط نیتش همینه ! من خودم پسرم میدونم !! به همین دلیل خدای بزرگ منع کرده !

ازدواج : مرد غمهارو دور میکنه چون دوست نداره زن زندگیش ناراحت باشه ! اصلا شما برای مشاوره به روان پزشک برید همین رو میگه که مرد نباید غمهارو بگه چون تو روحیه زنش تاثیر داره و این از مهربانی مرد هست .

مردی که ببینه وقتی از غمی که تو کارش و … به وجود اومده جای اینکه همسرش کمکش کنه روحیه همسرش رو بهم بریزه نمیگه !

اگر زن زندگی تلاش کنه تا مردش رو از ناراحتی در بیاره حتما و حتما مرد همه چیز رو میگه

من خودم مرد هستم و بیشتر اوقاتی که ناراحتم احساس تنهایی میکنم و حس میکنم باید یکی کنارم باشه ! اما حیف که مجردم

اطلاعات که دادم رو بدون تحقیق قبول نکنید . چون شاید ۱ درصد اشتباه کنم

موفق باشید

 

صبا

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۱۶:۴۹
Reply
۰۰

بستگی به ادمش داره خب

من با هیچ بنی بشری دردودل نمیکنم خودممو خودم اصلا نمیتونم

اما اکثرا باهام دردو دل میکنن

همسرم وقتی از مشکلاتش میگه دو تا اتفاق میفته یک اینکه اگه کاری باشه که من بتونم انجام

بدم حتما میکنم و همینطور اگه راهی به ذهنم برسه میگم

اما اگه نگه گیر بهش نمیدم که بگو

در مورد خانوما هم فقط گوش میکنم اصلا نه راهکار میدم نه نظر فقط خوب گوش میدم

 

دخمل (ع)

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۱۷:۱۸
Reply
۰۰
به دخمل (ع)

عزیزم منظور منم همینه که شما میخونیدش
🙂

 

من م

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۱۸:۵۲
Reply
۰۰
در جامعه امروز با وجود این همه مشکلات اقتصادی ریز و درشت  طبعا فشار کار و وام و….. بسیاره. یه مرد بیرون از منزل ممکنه یه روز پر از فراز ونشیب رو تجربه کنه. ذات مرد برای مبارزه وجنگیدن افریده شده واگر چه به روح وروانش ممکنه صدمه وارد بشه اما راه حل مشکل بوجود اومده رو پیدا میکنه. حالا اگه مردی بعد از گذران یه روز پر استرس وخسته کننده بخواد تمام مشکلات حل نشده ونگران کننده رو به خونه بیاره وبه زنش بگه زن دچار استرس شدید میشه  دلیلش اینه که زن روح لطیفی داره وطاقت ناراحتی شوهرش رو نداره نه تنها مشکلی حل نمیشه یه نفر دیگه هم ازار  میشه مرد باید با زنش مشورت وکمی درد دل کنه نه اینکه مدام باعث نگرانی واضطرابش بشه ودرعین مشورت هم محکم به زنش بگه تو ناراحت نباش حل میشه ایشا الله وامید بده

 

من م

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۱۸:۵۲
Reply
۰۰
در جامعه امروز با وجود این همه مشکلات اقتصادی ریز و درشت  طبعا فشار کار و وام و….. بسیاره. یه مرد بیرون از منزل ممکنه یه روز پر از فراز ونشیب رو تجربه کنه. ذات مرد برای مبارزه وجنگیدن افریده شده واگر چه به روح وروانش ممکنه صدمه وارد بشه اما راه حل مشکل بوجود اومده رو پیدا میکنه. حالا اگه مردی بعد از گذران یه روز پر استرس وخسته کننده بخواد تمام مشکلات حل نشده ونگران کننده رو به خونه بیاره وبه زنش بگه زن دچار استرس شدید میشه  دلیلش اینه که زن روح لطیفی داره وطاقت ناراحتی شوهرش رو نداره نه تنها مشکلی حل نمیشه یه نفر دیگه هم ازار  میشه مرد باید با زنش مشورت وکمی درد دل کنه نه اینکه مدام باعث نگرانی واضطرابش بشه ودرعین مشورت هم محکم به زنش بگه تو ناراحت نباش حل میشه ایشا الله وامید بده

 

من م

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۱۸:۵۴
Reply
۰۰
در جامعه امروز با وجود این همه مشکلات اقتصادی ریز و درشت  طبعا فشار کار و وام و….. بسیاره. یه مرد بیرون از منزل ممکنه یه روز پر از فراز ونشیب رو تجربه کنه. ذات مرد برای مبارزه وجنگیدن افریده شده واگر چه به روح وروانش ممکنه صدمه وارد بشه اما راه حل مشکل بوجود اومده رو پیدا میکنه. حالا اگه مردی بعد از گذران یه روز پر استرس وخسته کننده بخواد تمام مشکلات حل نشده ونگران کننده رو به خونه بیاره وبه زنش بگه زن دچار استرس شدید میشه  دلیلش اینه که زن روح لطیفی داره وطاقت ناراحتی شوهرش رو نداره نه تنها مشکلی حل نمیشه یه نفر دیگه هم ازار  میشه مرد باید با زنش مشورت وکمی درد دل کنه نه اینکه مدام باعث نگرانی واضطرابش بشه ودرعین مشورت هم محکم به زنش بگه تو ناراحت نباش حل میشه ایشا الله وامید بده

 

زهرا:::۱۸

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۱۹:۰۸
Reply
۰۰
وای خدا نکنه اینده م اینجوری بشه!!

دلم میخواد زندگیم جوری باشه که طرفم با من راحت راحت باشه هر چی دل میخواد باهام در میون بذاره

هر چه میخواهد دل تنگش بگه!!! باهام درددل کنه سبک بشه

 

مهسا

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۱۹:۵۴
Reply
۰۰
شما پیش زنت اگه خواستی درد و دل کن ولی نه اینکه همه ی غم هات رو آوار کنی رو اون زن بیچاره که از همه جا بی خبره من اگه جای شما باشم پیش خدا درد و دل می کنم چون اونه که کار من رو راه می اندازه شما از زنت به عنوان حل المسائل استفاده نکن بعضی از مردا اینجوری هستن آخه !

 

محسن

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۲۱:۲۶
Reply
۰۰
واقعا تاپیک مفیدی زدی پسر. اما خوب، یکبار که جلوی خانمت درد دل کنی بعدش خودت از کارت بدت میاد میگی خوب که چی؟ درد دل هااااا، مشکلات زندگیتون و چیزای مالی رو که خوب حتما باید بگی تا حساب دستش بیاد. اما درد دل رو اینجاها بزن:

رو به قبله به خود خدا، اونم با آداب نه همینجوری!
ضریح آقا، برو قفل شو اونجا
آقا نصف شبی برو پشت بوم، سرده؟ آره اما خوب درد دله دیگه
اینجاها بعد از ابرازش آرامش پیدا میکنی. اما اگ جاهای دیگه دردت رو بگی… پشیمون میشی

 

یاسمن رازقی

  • جمعه ۲۴ مهر ۹۴
  • ۲۳:۳۸
Reply
۰۰
راجع به زن و شوهرا نظری ندارم ولی کی گفته دوس دختر پسرا پیش هم ناله و درد و دل میکنن؟ :/

اتفاقا فکر کنم دوست میشن که بهشون خوش بگذره و برعکس سعی میکنن غم ها و مشکلاتشونو انکار کنن جلوی طرف مقابل

 

زن زندگی

  • شنبه ۲۵ مهر ۹۴
  • ۱۰:۰۹
Reply
۰۰
من فکر میکنم برخورد و واکنش  ما زنا در برابر مردی که قراره حرف از مشکلاتش بزنه تعیین میکنه این روند ادامه پیدا کنه یانه

هر وقت صحبت از مشکلات بمیون میاد ارامشی که باید بوجود بیاد فوق العاده تاثیر گذاره.
مردی که صدر درصد نیاز به یه همصحبت همفکر همدرد و مهمتر یه شنونده ی خوب داره اگر احساس کنه درمیون گذاشتنه مشکلاتش با شریک زندگیش باری (ولو احساس سبکیی که بعد از بیان مشکلاتش بهش دست میده  )از رو دوشش برداشته میشه مطمئن باشید دوباره به همسرش پناه میبره.
اگر قراره مردها با گفتنه مشکلاتشون احساس کنن زنا رو نگران میکنن و بهشون استرس میدن از سر دلسوزی هم شده باشه دلشون نمیاد به همسراشون بگن.اگر هم بگن بعدش عذاب وجدان میگیرن.

 

سوال کننده

  • شنبه ۲۵ مهر ۹۴
  • ۱۹:۴۲
Reply
۰۰
ممنون از همه دوستان

راستش من مثالی که زدم خوب نبود و بیشتر یه بحث کاری بود. اما دلم میخواست چیز دیگه ای رو مطرح کنم .

من بیشتر منظورم این بود که آدم دلش میخواد با یکی حرف بزنه و آروم شه! مثلا تو جامعه یه چیز بدی دیده که ناراحتش کرده! یا کسی باهاش رفتار بدی داشته. یا دعوا و درگیری داشته. خلاصه بهش ظلم شده و ناراحته. معمولا توی این مواقع اگر یکی سنگ صبور باشه و مسئله رو بهش بگی و اونم دلداری بده، آدم واقعا سبک میشه .

بذارید یه مثال بهتر بزنم

من یه بار میخواستم از سر کار برم خونه. وایساده بودم ایستگاه اتوبوس، یه زن خیلی بد دهن و فحاش داشت داد میزد و با موبایل حرف میزد. سنشم ۴۵-۵۰ بود. بعد یهو برگشت شروع کرد به گیردادن به من! منم فکر کردم شاید اشتباه گرفته یا سوء تفاهم شده! آخه منو به این خانوم چکار! بعد سعی کردم با لحن ملایم و مودب بگم شما جای مادر منی این حرفا چیه و …..

بعد تازه جالبه (از خصوصیات جالب جامعه ماست) که هر زنی داد و بیداد کنه اصولا مردم طرف زن رو میگیرن و فکر میکنن حتما مرد یه کاری کرده این زن داره داد و بیداد میکنه!!!!!!!!!!!!!

خلاصه منم فهمیدم از زن از اون شارلاتان هاست و اصلا جوابشو ندادم و رفتم اونطرف تر وایسادم! ولی خب این مسئله واقعا منو شوکه کرده بود و آزارم میداد!

فردا با همکارام در موردش صحبت کردیم و واقعا سبک شدم و خیلی تاثیر داشت!

من بیشتر منظورم همچین درد دل هایی بود … مسائل و مشکلاتی که تو جامعه پیش میاد و یا به آدم ظلم میشه! و راه احقاق حق هم نقریبا وجود نداره و فقط با درد و دل کردن هستش که آدم بتونه یکمی خودشو سبک کنه!!!

نظرتون چیه؟

 

صبا

  • يكشنبه ۲۶ مهر ۹۴
  • ۱۳:۲۵
Reply
۰۰

اسم این که شما گفتی دردو دل نیست خانوم که میگه چه خبر یعنی همینا دیگه

همسر منم تا میاد خونه میگی امروووز…… بعدم همینارو تعریف میکنه

یا بابام کلیدو که از در میندازه تو از همون راه پله شروع میکنه: داد میزنه فخری بگو امروز چی شد…. و شروع میکنه ریز به ریز روزشو برا مامانم تعریف میکنه

اصلا هم احساس ضعفو این مسخره بازیا نمیکنن فقط یه عیبی داره

مثل بعضییییاااا شب تا صب نمیتونین ور دل هم بخوابین چون همش در حال تعریف کردنین 🙂

(ما هنوز با مشکل شب بیداریامون مواجه هستیم)

 

خخخ

  • يكشنبه ۲۶ مهر ۹۴
  • ۱۶:۳۶
Reply
۰۰
شریک همه چیشه

 

من م

  • دوشنبه ۲۷ مهر ۹۴
  • ۰۷:۴۵
Reply
۰۰
خخخخخخ این که درد دل نیس فرزندم. همسر م اوائل ازدواج هیچ حرفی راجع به بیرون از منزل به خونه نمیاورد .منم سر کار میرفتم به اندازه یه دنیا حرف وحدیث واسه تعریف کردن داشتم .هروقت میپرسیدم چه خبر میگفت: سلامتی میگفتم : امروز چطور بود  میگفت :خوب بود واز تعریف کردن طفره میرفت.خلاصه سرتون درد نیارم انقدر تو این سالها رو مخش کردم که وقتی از در میاد تو بدون پرسش من شروع میکنه تند تند تعریف کردن…… اگه زن شوهرش رو ترغیب کنه بصورت خودکار به حرف میاد وهرچی رودلش تلنبار شده رو به زبون میاره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *