دسته‌ها
اطلاعات جنسی ترک خودارضایی درمان خودارضایی راه ترک خودارضایی

تفاوت استمنا با رابطه جنسی

تفاوت استمنا با رابطه جنسی ,تفاوت سکس با خودارضایی ,تفاوت خودارضایی با رابطه با همسر ,رابطه خودارضایی و ازدواج ,چرا باید خودارضایی نکنیم؟ ,چرا استمنا حرام است؟ ,چرا خودارضایی گناه است؟ ,چرا خودارضایی حرام و گناه کبیره است؟

فقط مثبت 18
تفاوت استمنا با رابطه جنسی

سؤال: چرا استمنا حرام است؟ در صورتی که در نزدیکی با همسر هم همین عمل انجام میشود؟
پاسخ: استمناء عوارض منفی و بسیار وخیمی دارد که برای آشنایی با مضرات آن می تواتید به مقاله استمناء و عوارض مخرب آن بر جسم و روح مراجعه نمایید( برخلاف ازدواج که فواید بی‎شماری دارد.)
اما اینکه شما آن را مشابه نزدیکی با زن می دانید اشتباه است زیرا استمناء شرعا حرام است و نزدیکی با همسر که به حکم خدا وند با عقد زناشویی محرم هم می شوند حلال و مجاز است و هرگز حرام و حلال یکسان نیستند مانند خوردن دو غذایی که یکی حلال و دیگری حرام است

هر دو غذا انسان را سیر می کنند و اثرات مادی خود را دارند ولی یکی به دلیل حلال بودن و دیگری  به دلیل حرام بودن اثرات ویژه خود را دارد اولی موجب قرب خدا و علاقمندی به معنویات و دومی موجب دوری از خدا و بی میلی به دین و معنویات می شود.

خداوند منان در مورد انحرافات جنسی یا ارضاء شهوت به غیر از ازدواج می فرمایند:

فَمَنِ ابْتَغی وَراءَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ العادُونَ کسانى که براى اقناع غریزه جنسى خود راهی غیر از ازدواج طلب کنند, تجاوزگرند.(مؤمنون ۷).

خود ارضائی و استمناء زنان

سوال :منظور از استمناء چیست؟  آیا فقط خودارضائی مردان ، استمناء  و حرام است؟
پاسخ :استمنا همان خودارضایی است  یعنی, انسان با خود کاری کند که موجب لذت جنسی و انزال منی گردد این کار حرام است و از گناهان بزرگ محسوب می شود.

همین عمل در مورد زنان را  استشهاء  می گویندحکم  استمناء را دارد.

 

استمناء و تجویز پزشک یا روانشناس

سؤال:به خاطر مشکلم به دکتر مراجعه کردم و دکتر هم گفت باید یا ازدواج کنی یاخودارضائی کنی؟؟!

پاسخ: در صورتی که در اثر ترک ازدواج به گناه بیفتید ازدواج به شما واجب است .تنها راه برطرف کردن میل جنسی و رفع روابط نامشروع ازدواج است،

با ازدواج هم مشکل جنسی شما برطرف می شود و هم عبادت شما با خداوند تقویت می شود و هم خیر و برکت به زندگی شما سرازیر می گردد

اینکه دکتر گفته است خود ارضایی کنید اشتباه گفته و نظر او خلاف شرع است تلاش کنید دکتر را در این زمینه ارشاد کرده و نهی از منکر نمایید.

نظر مراجع عظام تقلید این است که اگر کسی به خاطر ازدواج نکردن به گناه مبتلا می شود واجب است ازدواج کند. بنابراین شما تلاش کنی

مقدمات ازدواج خود را فراهم سازید و از فقر و نداری وحشت نداشته باشید زیرا خداوند وعده داده است که از فضل خودش کسانی که ازدواج کنند را بی نیاز کند

امام صادق (ع ) می فرماید : لَیْسَ فِی حَرَامٍ شِفَاء در هیچ حرامی شفا نیست. (الکافی . ج۸. ص ۱۹۳)

 

دعایی برای رفع احتلام (خواب شیطانی دیدن و آمدن منی)

سوال: چه دعایی هست که در خواب محتلم نشوم؟!

جواب : دعایی وجود دارد که هنگامی که برای خواب به رختخواب رفتی این دعا را بخوانید

بسم الله الرحمن الرحیم
اَللَّهُمَّ اِنّی اَعوذُ بِکَ مِنَ الاِحتِلامِ وَ مِن سوءِ الاَحلامِ وَ مِن اَن یَتَلاعَبَ بِیَ الشَّیطانُ فِی الیَقظَةِ وَ المَنامِ.

الکافی: ج ۲ ص ۵۳۶ ح ۵ عن عبد اللّه بن میمون، کتاب من لا یحضره الفقیه: ج ۱ ص ۴۷۱ ح ۱۳۵۸ عن معاویة بن عمّار، مکارم الأخلاق:

ج ۲ ص ۴۶ ح ۲۱۰۷، فلاح السائل: ص ۴۸۳ ح ۳۲۹ عن بکر بن محمّد وفیه «شرّ الأحلام» بدل «سوء الأحلام»، مصباح المتهجّد

ص ۱۲۲ من دون إسنادٍ إلى أحدٍ من أهل البیت علیهم السلام ولیس فیها «کان أمیر المؤمنین علیه السلام یقول»، بحار الأنوار: ج ۷۶ ص ۱۹۷.

کفاره استمناء بدون قصد آمدن منی در حال روزه

سؤال: اگر بدون قصد بیرون آوردن منی استمناء کنیم اما بدون اختیار منی خارج شود کفّاره آن چقدر است؟(مقلّد مرحوم آیةالله بهجت)

پاسخ: علاوه بر قضای روزه به احتیاط واجب؛ کفاره جمع (۶۰ روز روزه و ۶۰ فقیر طعام دادن) بر شما واجب شده اما شما میتوانید

در این مسأله ی احتیاطی به نظر آیات عظام: خامنه ای یا سیستانی رجوع نمایید، چون این دو بزرگوار میفرمایند: برای کفاره استمناء، باید علاوه بر قضای روزه؛ یا ۶۰ روز روزه بگیرید یا به  ۶۰ فقیر طعام دهید.

 

کفاره استمناء  در حال روزه

سؤال: در حال روزه استمنا کردم حکمش چیست؟ (مقلّد آیةالله مکارم)
پاسخ: طبق نظر مرجع تقلیدتان علاوه بر قضای روزه به احتیاط واجب؛ کفاره جمع (۶۰ روز روزه و ۶۰ فقیر طعام دادن) بر شما واجب شده اما شما میتوانید در این مسأله ی احتیاطی به نظر آیات عظام: خامنه ای یا سیستانی رجوع نمایید، چون این دو بزرگوار میفرمایند: برای کفاره استمناء، باید علاوه بر قضای روزه؛ یا ۶۰ روز روزه بگیرید یا به  ۶۰ فقیر طعام دهید

تفاوت استمنا با رابطه جنسی

3 دیدگاه دربارهٔ «تفاوت استمنا با رابطه جنسی»

آقا پیمان اشتباهه این چیزهایی که نوشتی.
فلسفه ازدواج را بدانید و سپس با زنا مقایسه کنید.

نمیدونم چرا آنقدر شما مذهبی ها ادمای حرص دراونی هستید ازدواج هیچ فرقی با زنا نداره همینطور که آدم با یه زنه خیابانی میخابه وقتی زن بگیره همونکارو با اونم میکنه فقط چهارتا جمله عربی خونده میشه همین بعدشم یه کوه بدبختی دعوا نداشتن آزادی دیگه مسافرتای خارج نمیتونی بری یعنی نداری که بری آدم دیونه هست زن بگیره یه پولی میدی کارتو انجام میدی خودتو خالی میکنی واقعیت همینه مردم نون ندارن بخورن حالا ازدواج کنن شما که نسخه میپیچی واسه مردم اگر داری پول بده چهارتا جوون ازدواج کنن اگر نمیدی پس نسخه نپیچ واسه ما گوشمون از این حرفا پوره میدونم که نظر منو نشون نمیدید اما بدونید شما با این حرفا فقط ما رو از دین فراری میدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *