دسته‌ها
روانشناسی

خیلی خجالتی هستم و میخواهم ازدواج کنم

خیلی خجالتی هستم و میخواهم ازدواج کنم

خیلی خجالتی هستم و میخواهم ازدواج کنم
خیلی خجالتی هستم و میخواهم ازدواج کنم

سلام دوستان
بعضی پست ها دیدم همش از خجالتی بودن خانوما بود یعنی هیچ پسری مثل من خجالتی و کم حرف نیست .

مشکل من خجالتی بودن هست از بچگی این جوری بودم ، تو مدرسه زیادی کم حرف ،

حتی بعد مدرسه هم تو خونه بودم ، اما دوستام بیرون هر جا میرفتن، حالا که سنم به ۲۵ رسیده میخوام ازدواج کنم .

چه جوری با همسرم رابطه داشته باشم ، چشم تو چشم بشم ، باهاش حرف بزنم ،

تو خانواده چطور برخورد داشته باشم ؟ اعصابم بهم ریخته . همش استرس و اضطراب .

لطفا کمکم کنید

پاسخ های مردم (۲۹)

 

رضان
  • شنبه ۱۲ اسفند ۹۶
  • ۲۱:۵۷
ببینید مگه دنیا چند روزه که میخوای یه بخشیشم صرف این کنی که کمروییت از بین بره؟

کمروییتو درمان کن و رو داشته باش و حرف بزن و برو جلو و نترس ….وااااااااعلا

 

یه دختر خانوم خیلی خوشکل
  • شنبه ۱۲ اسفند ۹۶
  • ۲۲:۲۲
ببین..ازدواج کنی….خود به خود خجالتت برطرف میشه…همچین پرو میشی…ولی یه چیز بگم..دخترا از پسرای سنگین و مغرور خوششون میاد..نه خجالتی…اگه فرق این هارو تشخیص بدی …نصف راهو رفتی…

 

به سوال کننده
  • شنبه ۱۲ اسفند ۹۶
  • ۲۲:۲۴
یه نفر مثل خودتو پیدا کن که اونم خجالتی و کم حرف باشه اینجوری پا به پای هم یواش یواش یختون آب میشه و با هم دوست میشین ولی اگه شخصیتتون خیلی باهم متفاوت باشه ممکنه تو دراز مدت طرف ازت زده بشه و هی بخواد تو رو با مردای جذاب و سر زبون داری که میبینه مقایسه کنه و هی افسوس بخوره با خودش که حقش یه مرد با حال تر بوده آدمای پر حرف و اجتماعی و برونگرا سختشونه بخوان درک کنن کسی که مثل خودشون نباشه رو چه برسه به اینکه بخوان زندگی کنن و رابطه نزدیک داشته باشن باهاش ولی اگه مثل هم باشین احتمال اینکه محبت بینتون ایجاد شه بیشتر میشه تو همین وبلاگ یه پستی هست راجع به یه خانمی که با یه آقای کم حرف و خجالتی اما فوق العاده شریف عقد کرده اما ظاهرا با وجود تمام حسنهای مرده بازم از ازدواجش راضی نیست و همش غصه میخوره خلاصه واقعا باید یکی عین خودتو پیدا کنی . اما در مورد برخوردای خونوادگی که بالاخره نمیتونی ازشون فرار کنی اونم تا حد زیادی برمیگرده به اینکه با چطور خونواده ای وصلت میکنی شخصیت دختر تا حد زیادی شبیه خونوادشه احتمال خیلی زیادی داره که تو خونواده های خیلی شلوغ و پر سر و صدا و خونگرم نتونی خودتو وقف بدی با برادر زنات با باجناقات در کل دقت زیادی به خرج بده که با دختر و خونواده آروم و ساکتی وصلت کنی اما تا میتونی سعی کن رو شخصیتت کار کنی که یه کم از لحاظ برخوردای اجتماعی و اعتماد به نفس ارتقا پیدا کنی سعی کن حتما کمک حرفه ای بگیری یه دکتر خوب پیدا کن .

 

علی کریمی به سوال کننده
  • شنبه ۱۲ اسفند ۹۶
  • ۲۲:۵۲
سلام دوستدخوب من

کم حرف بودن که خیلی خوبه بعضیا هستن که نمیتونن جلوی دهنشونو بگیرن اونا باید به فکر درمان باشن
۱ – قبل از وارد شدن به یک جمع، اطلاعاتی در مورد آن جمع به دست آورید و درباره چیزهایی که می‌خواهید یا می‌شود در آنجا مطرح کرد، فکر کنید.

۲- معاشرت خود را با دیگران بیشتر کنید؛ از جمع‌های دوستانه کوچک شروع کنید، به سؤالات‌شان جواب دهید و از آنها درباره خودشان، آرزوهایشان، اهداف‌شان یا موضوعات دیگر سؤال کنید.

۳- اگر خجالتی بودن، خیلی شما را آزار می‌دهد، به یک مشاور یا روان‌شناس مراجعه کنید.

۴- تا حد ممکن از انزوا و گوشه‌گیری دوری کنید. اگر چند نفری دوروبرتان هستند، کتاب خواندن را کنار بگذارید و سر صحبت را با آنها باز کنید.
۵- اگر به خاطر لهجه، صدا، بوی دهان یا نوع دندان‌هایتان از جمع گریزان هستید، چرا فکری به حال اصلاح اینها نمی‌کنید؟

۶- در جمع‌ها کاری کنید که کسل، خسته و بی‌حوصله به نظر نیایید.

به یاد داشته باشید راه مقابله با خجالت این است که به چیزهای دیگری تمرکز کنید؛ مانند فکر کردن و تصور اینکه چطور می‌شود از اتفاقات اجتماعی لذت برد.

۷- از طرد شدن یا شکست خوردن، نترسید. قهرمانان ورزشی نیز با وجود احتمال شکست، باز هم به مبارزه و رقابت می‌پردازند؛ اما تقریبا همه آنها برای برد به میدان می‌روند و هیچ‌گاه از شکست حرف نمی‌زنند.
۸- کم‌رویی، تـردید و دودلی هنگامی ‌رخ می‌دهد که شما به عیوب و نقایص خود فکر می‌کنید. افکـارتـان را متوجه شخصی کنید که در حال گفت‌وگو با او هستید. در این حالت، هم شما اضطراب خود را از خاطر خواهید برد و هم طرف مقابل از توجه شما خوشحال خواهد شد.

۹- همه‌چیز را به خودتان نگیرید. نباید هر چیزی مانند شوخی و طعنه را به عنوان توهین تلقی کنید. مردم اغلب چیزهایی را می‌گویند که هیچ مقصود و منظوری از آن ندارند؛ هر چند گاهی اوقات مردم نـظـرات نابجا و بی‌موردی می‌دهند؛ در این صورت، قاطعانه از خودتان دفاع کنید.

۱۰- توقعتان را کم کنید. بنا نیست در پایان یک گفت‌و‌گو، شما افراد را کاملا مجذوب خود کرده باشید. همین که همه از هم‌صحبتی یکدیگر لذت برده باشید، کافی است. باور کنید!

۱۱- هول نکنید. آدم‌های روبه‌روی شما هر چقدر هم که مهم باشند، آدم هستند؛ آنها هم معایب و مشکلات و ضعف‌های خودشان را دارند؛ عین شما! شاید هم مثل خود شما دارند سعی می‌کنند کسی متوجه نشود چقدر خجالتی هستند.
حرف زدن با خودتون تو اینه رو فراموش نکنید

 

..
  • شنبه ۱۲ اسفند ۹۶
  • ۲۲:۵۷
منم مثل تو، حرف دلم گفتی، منم موندم چکارکنم

برم پیش مشاور

 

فندق
  • شنبه ۱۲ اسفند ۹۶
  • ۲۳:۱۱
دوره افتخار به تحجر و ندونستن خیلی وقته گذشته…

اما شما دقیقا انتظار داری
ما به شما چی بگیم
خب عزیز من باید بری تو دل جامعه
رفت و امد کنی
مهمونی بری
و خلاصه روی خودتو باز کنی
کتاب خوندن و بحث های تعوری
هم بد نیست و لی  تجربه حضور در اجتماع چیز دیگه ای
بعد شما دانشگاه نرفتی مگه ؟
 دانشگاه رفتن خیلی موثره
اگر مشکلتون  اینقدر حاده که
مثلا بخاطر خجالت  نمیتونید
مسولیت پذیر باشید(مسؤولیت گریزی)
یا در مواجهه با شرایط خاصی (مکان شلوغ ..برخورد و صحبت با خانم ها ،،در مهمونی ها )،
دچار مشکل میشید حتما به مشاور و روان شناس مراجعه کنید
چون اگه سنتون بالا تر بره به شدت منزوی تر خواهید شد

 

پسر ناشناس ( کنکوری)
  • شنبه ۱۲ اسفند ۹۶
  • ۲۳:۳۶
من یک چیزی بین خجالیتی و مغرورم

 

حامد
  • شنبه ۱۲ اسفند ۹۶
  • ۲۳:۵۰
با نَفَر دوم موافقم

 

محسن
  • يكشنبه ۱۳ اسفند ۹۶
  • ۰۰:۱۴
منم خیلی خجالتیم،ولی نه با خانمم،(هنوز مجردم) یعنی از همسر اینده از همون ابتدای ازدواج میدونم که خجالتی در هیچ زمینه ای نخواهم داشت ولی از اینکه چطور با پدر خانم و مادر زن قراره بشینم حالو احوالی،معاشرتی داشته باشم یا با فامیلای خانم کلا از ازدواج پشیمون میشم.

من با رفیقام کم رو نیستم و خیلی راحتم خیلی هم پر حرفم ولی با افرادی به سن پدر و مادرم هیچ زمینه صحبتی ندارم و اصلا راحت نیستم،(بالای ۲۵ هم هستم!).
همین مشکل منو به ازدواج دلسرد میکنه.امیدوارم این پست بتونه کمکی هم به من بکنه.

 

صدف
  • يكشنبه ۱۳ اسفند ۹۶
  • ۰۰:۳۹
من  خودم خودمو نمیشناختم قبلا خجالتی تر بودم و لی بعضی وقت ها می دیدم کلا از این حالت در اومدم  مثلا گاها فوق العاده خجالتی بودم ولی گاهی خیلی عادی و هیچ خجالتی هم نداشتم دلیلش رو هم نمی دونستم دقیق که شدم دیدم وقتایی که لباس مرتب  و تمیز پوشیدم خیلی اعتماد به نفسم خوبه یا وقتی تو یه جمع حرفی برا گفتن دارم یا زمانی که سر کلاس حتی اگه جواب ندم و تو دل خودم بلد باشم اعتماد به نفسم میاد بالا  استرس میاد پایین و خود به خود خجالتم از بین می ره در واقع خجالت خیلی زیاد به اعتماد به نفس بستگی داره و با درونگرایی که یه چیز طبیعی هست متفاوته

 

۹۸
  • يكشنبه ۱۳ اسفند ۹۶
  • ۰۱:۵۴
بعضی وقت ها خجالتی بودن آقا جذاب هم هست…به خصوص که هنگام صحبت با خانوم باشه….من فرض رو بر پاک بودنش میزارم….اما طی زندگی مشترک خجالتتون برطرف خواهد شد…..    بهتره تلاش کنید که در جمع هم خجالت رو کنار  بزارید…..              کتاب بخونید  والبته رمان .  حتی دره پیت!!!!…ایده های جالبی برای صحبت وحضور در جمع میگیرید

 

شخص حقیقى
  • يكشنبه ۱۳ اسفند ۹۶
  • ۰۲:۵۹
اول اینکه نگرانیتون درباره ى رابطتون با همسرتون بى مورده، حتى خجالتى ترین افرادم با افراد نزدیکشون راحتن، امکان نداره کسى از مادرش، خواهرش، پدرش، دوست صمیمیش، دایى مورد علاقش خجالت بکشه، براى همین بحثه خجالت کشیدن از همسر منتفیه، تنها مشکلى که میتونه پیش بیاد اینه که مثلا در دوران عقد یکم دیر تر از بقیه ى زوجا صمیمى بشید

اما خجالتى بودن بیش از حد تو زندگى اجتماعى یه معضله، اون دخترم خانواده داره، هیچکس دوست نداره شوهرش یه گوشه کز کنه و کسى بهش احترام نذاره، از این منظر شما باید یکم رو خودتون کار کنید، از جامعه اى که الان توش هستید شروع کنید، کارمندید؟ دانشجویید؟ ورزشکارید؟ هنرمندید؟ هر جا که رفت و آمدتون زیاده، اگه تا الان وقتى به این مکان به خصوص میرفتید فقط به یه نفر سلام میکردید سعى کنید روز بعدى به همه ى افراد حاضر در اتاق سلام کنید، چند رور بعدش به همه ى افراد اون مجموعه، اگه با همه سلام علیک داشتید از فردا با چند نفر یه گپ کوچولو بزنید و همینطورى ارتباطتاتونو کم کم زیاد کنید، باور کنید لذت جمع دوستانه چیزه بى نظیریه که تا الان خودتونو ازش محروم کردید، ممکنه اولاش احساس ناراحتى و خجالت کنید اما کم کم براتون عادى میشه
در ضمن حد وسطم نگه دارید، نه آدمه خیلى کم حرف جذابه نه افراد وراجى که تو جمعا خیلى شوخى میکنن و حد نمیشناسن، جذاب ترین افراد افرادین که میدونن کى باید سکوت کنن و کى باید چى بگن

 

مهوش .. 
  • يكشنبه ۱۳ اسفند ۹۶
  • ۰۷:۰۷

واااای پسر خجالتی انقددددر خوبه

یعنی جووون میده واسه اذیت کردن و اینکه سربه سرش بذاری بعد اون قهر کنه خلاصه خیلی چیز خوبیه این خجالت من انقدر ادمای خجالتی رو دوست داررررم اتفاقا اونا هم با من خوبن ، مثلا من یه دختری بود این خیلی ساکت بود حرف نمیزد پیش کسی هم نمیرفت سوال چیزی بپرسه ولی پیش من می اومد چون با من راحت بود منم حقیقت خیلی ازش خوشم میاد توی اعترافاتش یه بار بهم گفت چقدر با تو بودن راحته !
تازشم خیلی  با هم صحبت میکردیم اکثر اوقاتم باهم بودیم من شخصیت این جور ادما رو خوب میشناسم ساده ، اروم ، بی شیله پیله ، مثل قفلی هستن که اگه کلیدشون دستت باشه می فهمی چی هستن بچه های خیلی خوبی هستن .
بعد سوال کننده اضطرابت بی مورده چون زن بگیری مشکلی با خانمت نخواهی داشت از بعد خجالت و این چیزا ببخشید یعنی واسه هر بار رابطه می خوای خجالت بکشی خوب چیزی ازت نمی مونه خوب خخخ
 فکر نمیکنم وقتی یک نفر ازدواج کنه بخواد با زن یا حالا  شوهرش رودروایسی داشته باشه چون هم محرمته هم اینکه رابطه نه ترسناکه نه فکر کنم خجالت داره فقط اون اول اولش ادم تحت فشاره که اونم چی انقدر گرمی نمی فهمی کی تموم شد هورمون چیه ترشح میشه ادم میزنه فاز کوچه علی چپ  در این حد بیخیال خخخخ 😂
بعد اگر که خانمت یعنی دختری رو که انتخاب میکنی یه ذره شیطنت هم داشته باشه و سریع درکت کنه که مثلا چه تیپ شخصیتی داری مطمعن باش کار رو واست اسون میکنه از همون اول خواستگاری که می شینی صحبت کنی تا اخرش همش بستگی به دختره داره
در کل خودتون  رو زیاد ناراحت نکنید  این چیزایی که داره روی اعصابتون رژه میره اصلا مهم نیست شما اول به قول گفتنی چاه رو بکن ( یه چند جا برو خواستگاری ببین چه جوریاست ) بعد مناره اش رو بدزد ( بعد به فکر شب عروسیت باش )
در ضمن سوال کننده هر وقت دیدی که فکرایی زد به سرت که می خواست به فکر فرو ببرتت  که ای وای  اونوقت چیکار کنم ؟
به خودت بگو چطور دیگران تونستن از پسش بر اومدن اونوقت من چی کم دارم از اونا ؟؟؟
یا به خودت بگو
کار نشد نداره من هیچوقت واسه ضعفم عقب نمیکشم من اراده ام قویه من از پسش بر میام
از این جور جملاتی که باعث تقویت روحیه و اعتماد بنفست میشه به خودت تلقین کن ، کاملا هم عادی و طبیعی هست خجالتت چون جامعه ما ایرانی / اسلامی بود از همون اول دختر / پسرا رو تفکیک کردن ولی جای نگرانی نیست بی خود خودت رو عذاب نده .

 

کامران
  • يكشنبه ۱۳ اسفند ۹۶
  • ۰۸:۵۶
منم استرس اظطراب دارم

چجوری توجمع خونواده زنم بشینم چی بگم چجور برخورد کنم
 ممکنه سوتی بدم
نگم بهتره!!!!

 

پرپری
  • يكشنبه ۱۳ اسفند ۹۶
  • ۱۰:۱۴
چه باحال 🙂 نمیدونستم اینم یه معضلِ اکثر آقایونِ.

استرس چرا دارین؟
خجالتی بودن خیلیم خوبه. بهرحال شرایط خواستگاری و راحت بودن با همسر، واسه هرکسی خاص خودشه و با بقیه فرق داره، شاید خانومِ شما خیلیم از شخصیت شما خوشش بیاد،
راستشو بخواین بنظر منم واسه ازدواج پسرای خجالتی بهترن. پسرای زبون باز و …. تو روابط سطحی جذابن فقط،
خوبیه پسر خجالتی اینه که تهش مطمئنی فقط با خودت راحته. دخترا از خداشونه همچین کِیسی داشته باشن. نگران نباشین.

 

پرپری
  • يكشنبه ۱۳ اسفند ۹۶
  • ۱۰:۲۰
 تکنیک های آقای علی کریمی عالی هستن ،

درضمن به همه اون دوستانی که از خانواده همسر میترسن:|  :
از ۲حالت که بیشتر نیس، اگه اوناهم مثل شما بودن، که دیگه مشکلی نیست و خیلی خوب باهم کنار میاین.
اگر هم خیلی شلوغ و گرم بودن که دیگه اصلا مشکلی نیست، چون همچین خونواده باحالی خودشون خیلی خوب میدونن چجوری داماد جانِشونو وارد بحثای درون خانواده ای کنن و فوری جَو رو جوری میچینن که شما هم بینشون راحت باشی و از معذب بودن خلاص شی.

 

پرپری
  • يكشنبه ۱۳ اسفند ۹۶
  • ۱۰:۳۱
به آقای محسن:

خب شما که کاملا مشخصه مشکلی نخواهین داشت، فقط اینکه دربحث با بزرگترا و خانواده و فامیلای همسر.. تو همچین جمعی این وظیفه اوناست که سربحثو با شما باز کنن. و کسی انتظار نداره یا اصلا خوششون نمیاد که داماد تازه وارد تو هرزمینه ای اظهار فضل کنه و همیشه مشغول حرف زدن باشه.
من طبق تجربیاتی که از ازدواج داداشم دارم میدونم که بهتره که تو همچین شرایطی کلا تا ازتون سوال نپرسیدن حرف نزنین، یکم که گذشت هم شما جاتونو بینشون باز کردین و واسه حرف زدن راحتین، هم قطعا حرفای زیادی واسه زدن دارین .

 

navid
  • يكشنبه ۱۳ اسفند ۹۶
  • ۱۳:۲۹
سنت با خجالتی بودن نمیخونه !! خجالتی بودن برای افراد ۲۰ به پایین هست که هنوز به اون شکل وارد جامعه نشدن  !!!

کسی که ۲۵ سالشه یعنی دانشگاه رو رد کرده و حداقل یه مقطع یا دو مقطع رو گذرونده و با جنس مخالف خصوصا در دوره ی لیسانس که طول دوره بیشتره برخورد داشته . علاوه بر اون تو جامعه با افراد مختلف سر و کله زده پس یا شما ۲۵ سالت نیست یا اینکه کلا تو خونه بودی که بعید میدونم همچین چیزی ممکنه باشه !!!!!

 

اندیشه برتر
  • يكشنبه ۱۳ اسفند ۹۶
  • ۱۵:۳۵
منم دانشجو هستم اما اصلا بادخترا هم کلام هم صحبت نمیشم جز موارد درسی، همش سرم پایین

اینم نشونه خجالتی بودنه؟

 

گلرو … 
  • يكشنبه ۱۳ اسفند ۹۶
  • ۱۸:۵۴
وای  مشکل  شما خیلی حاده

شما بیش از حد خجالتی هستی
این نرمال نیس
وتا این سن انقد خجالتی موندی
حتما دراینده به مشکل برمیخورید
بهتره به یک روانکاو  مراجعه بکنید
وهم اینکه معاشرتتون را زیاد بکنید
وروی افکارتون کار بکنید
خجالت معنتایی نداره

 

مهوش .. 
  • يكشنبه ۱۳ اسفند ۹۶
  • ۱۹:۳۱
به اندیشه برتر

نه ، این نشانه شخصیت و معرفته .

 

مهوش .. 
  • يكشنبه ۱۳ اسفند ۹۶
  • ۱۹:۳۹
راستی سوال کننده یادم رفت بگم ، اگر که کم حرفی فکر نکن خیلی چیز بدیه اتفاقا سکوت نشانه خرده بعد لازم نیست بخوای بشینه سخنرانی ارائه بدی نگران نباش دخترا معمولا خیلی راحت سر حرف رو باز می کنن  و همینجور ادامه میدن فقط ممکن  مابینش حرفاش  سوالاتی ازت پرسیده بشه که خیلی با اعتماد بنفس جواب های کوتاه بده و البته صادقانه
یا بشین سوالاتی رو که واسه خودت مهمه رو روی کاغذ یادداشت کن و همون سوالات رو از دختر خانم بپرس اونم میشینه مفصل جواب میده بعد اولش ممکنه یکم دلهره داشته باشی ولی اصلا نگران نباش مثل جلسه امتحانه کم کم اروم میشی و حواست رو جمع میکنی شمرده شمرده هم صحبت کن واصلا عجله نکن .
 موفق و موید باشید

 

حسین
  • يكشنبه ۱۳ اسفند ۹۶
  • ۲۲:۴۹
یکی پاسخ داده به سوال کننده که با دانشگاه رفتن حل میشه.در صورتی که اینطور نیست مثلا دانشگاه ما فقط پسر هستند و پذیرش دختر نداره.

 

ناشناس
  • يكشنبه ۱۳ اسفند ۹۶
  • ۲۲:۵۱
به دانشگاه نیست که.دانشگاه ما الان دختر نداره یعنی تک جنسیتی هستش فقط پذیرش پسر داره.تهرانم هست غیرانتفاعیه

 

ارمان
  • دوشنبه ۱۴ اسفند ۹۶
  • ۲۱:۱۸
اولا ک پسر خجالیتم زیاده

دوما مردی هستی دیگه
یکم جنم ابهت داشته باش
باشگاه برو بدنو بساز خیلی واسه اعتماد به نفست خوبه
بعدشم نترس با نامزدت ی مدت باشی روت وا میشه
خلاااااصه الکی خودتو پایین نگیر
یک بی مخایی تو جامعه هستن مث چی اعتماد به نفس دارن
حرف هیجکیم واسشون مهم نی
همیشه اینو میگم
با خدا باشو پادشاهی کن
همه چیو حل میکنه دمش گرم

 

ارمان
  • دوشنبه ۱۴ اسفند ۹۶
  • ۲۱:۱۹
راستی به حرف کسیم گوش نده مشکلت حاده

کجاااش حاده(؟؟(داد فریاد))
اتفاقا این مدل ادما خیلیم با معرفتو صادقن دیدم ک میگم
سعی کن زیاد تو اجتماع باشی
خلاصه تلاش کن درست میشه
چیز سختی نیست
منم ی مدت اینطوری بودم

 

Zahra
  • سه شنبه ۱۵ اسفند ۹۶
  • ۱۱:۳۰
منم خیلی خجالتی هستم، از موقعی که دانشگاه رفتم  بهتر شدم…..ولی هنوزم احساس میکنم با این مشکل درگیرم. بخصوص تو ارتباط با جنس مخالف..

 

مهرسا
  • سه شنبه ۱۵ اسفند ۹۶
  • ۱۴:۲۹
به نظر من خجالتی بودن خیلی زیاد هم خوب نیست ، یه خواستگار داشتم که ۳۰ سالش بود ولی خیلی خجالتی بود، هر سوالی می پرسیدم فقط یه کلمه جواب میداد ، خیلی هم مامانی بود و از خودش اختیاری نداشت . من میگم بهتره که با مشاور مشورت کنید و مشاور تمریناتی بهتون میده که از این حالت در بیاین، اگر خیلی وابسته والدین هستین سعی کنید مستقل بشید ، از خودتون نظر داشته باشید،  فکر کنید که دیگران مگه چی دارن که شما ندارین. انقدر خودتون رو دست کم نگیرید، سعی کنید اعتماد به نفستون رو ببرید بالا و به خودتون اعتماد داشته باشید، مطمئن باشید که بعد عقد خجالتتون از خانومتون و خانواده خانومتون از بین میره . همیشه سعی کنید با احترام باهاشون برخورد کنید و فکر منفی به ذهنتون راه ندید.

موفق باشید

 

……
  • چهارشنبه ۱۶ اسفند ۹۶
  • ۱۸:۰۱
اولین گپ و گفت روز اول عقد چکارکنم خجالت نکشم
خیلی خجالت میکشم از رابطه داشتن ,از جنس مخالفم خجالت میکشم ,خجالت میکشم خیلی زیاد 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *